شناسهٔ خبر: 71030939 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

عضو شورای عالی آموزش و پرورش:

مدیران مدارس راهبران اصلی در پیشبرد اهداف نظام آموزشی کشور هستند

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: مدیران مدارس به‌ عنوان رهبران آموزشی، بازیگران اصلی در تحول نظام آموزش و پرورش هستند و می‌توانند با ایجاد محیطی مثبت و پویا در مدارس، زمینه‌ساز تحول بنیادین در آموزش باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت آموزش و پرورش، سید مصطفی آذرکیش در نخستین جشنواره ملی تجلیل از مدیران برتر مدارس شاهد اظهار کرد: با توجه به تغییرات گسترده و وسیع در حوزه فناوری و تکنولوژی، برگزاری این نوع برنامه‌ها فرصتی است تا تجربه‌های موفق به اشتراک گذاشته شود.

وی با اشاره به اهمیت نقش مدیران در ارتقای کیفیت آموزش افزود: یکی از مهمترین وظایف مدیران، فراهم کردن شرایط لازم برای آموزش معلمان و ارتقای دانش و توانایی آنان است. آموزش معلمان در مدارس باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که موجب درک و فهم عمیق‌تر آنان از نیازهای آموزشی دانش‌آموزان شود. مدیران می‌توانند با استفاده از ظرفیت‌های موجود و مشارکت اولیا، بستری برای افزایش بهره‌وری در فرآیند آموزشی ایجاد کنند. با همکاری مؤثر، می‌توانیم شاخص‌های ارزشمندتری را در نظام آموزش و پرورش رقم بزنیم.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اجرای الگوی مدرسه تراز سند تحول بنیادین امری ضروری است، عنوان کرد: یکی از برنامه‌های مهم وزارت آموزش و پرورش، پیاده‌سازی الگوی مدرسه تراز است، این الگو به عنوان نقشه راه، باید توسط مدیران مدارس در سراسر کشور به ویژه مدارس شاهد اجرا شود، مدیران، ناظران و مجریان اصلی این طرح هستید و می‌توانند با استفاده از تجربه‌ها و دانش خود، این تحول را به بهترین شکل ممکن در مدارس اجرا کنند.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره مدیران برتر، آن را نمادی از همبستگی و وفاق ملی دانست و گفت: این جشنواره فرصتی است تا ضمن تجلیل از زحمات مدیران مدارس شاهد، راهکارهای جدیدی برای بهبود کیفیت آموزش در مدارس ارائه شود.

آذرکیش درباره اهمیت عدالت آموزشی و نقش آن در پیشرفت نظام تعلیم و تربیت خاطرنشان کرد: بحث برابری آموزشی، نمادی از عدالت و همبستگی ملی است، باید در راستای تحقق این هدف ارزشمند تلاش و با ایجاد شرایط برابر در نظام آموزشی، مسیر پیشرفت را برای همه دانش‌آموزان هموار کنیم.