به گزارش اطلاعات آنلاین، تصاویری که میبینید ممکن است به نظر برسند که از یک برنامه هوش مصنوعی مولد گرفته شدهاند، اما آنها واقعیت دارند. آئودی بر اساس یکی از شاسی بلندهای برقی بی ادعای خود، یک آفرود سرگردان طراحی کرده است. در واقع کانسپت وحشی با عنوان Q6 Sportback E-Tron شروع شد و سپس تغییری کامل یافت و سرانجام محور پورتال به آن افزوده شد.
آئودی جزئیاتی از دستگاه پرسرعت خود ارائه نمیکند، اما میگوید محورهای پورتال نشاندهنده پیشرفت جدیدی هستند.
محورهای پورتال در خودروهای تولیدی بسیار نادر هستند.
شناخته شدهترین مدلهای مرسدسدر این مورد، به ویژه شامل G500 4×4²، G63 AMG 6x6، و Unimog هستند.
همچنین تویوتا مگا کروزر و هامر H1 نیز از این فناوری تعلیق برخوردار هستند.
محورهای پورتال معمولاً در وسایل نقلیه نظامی یافت می شوند.
تصاویر به اشتراک گذاشته شده، آئودی اسپورت Q6 Sportback E-Tron را نشان میدهد که بر روی تایرهای تمام زمینی Venom Power Terra Hunter X/T نشسته است.
این خودروی برقی، قوسهای برآمده و قفسه سقفی با چراغهای اضافی را به نمایش میگذارد. در زیر چراغهای اصلی، چراغهای LED اضافی به نظر میرسد که از یک فولکس واگن Golf GTI آمدهاند.
به نظر میرسد آئودی سپر جلو را کمی تراشیده تا زاویه نزدیک شدن را افزایش دهد.
آئودی نمیگوید که آیا آفرود آن بر اساس Q6 E-Tron معمولی است یا مدل تند و تیز SQ6 E-Tron.
دو موتور نصب شده ۴۸۳ اسب بخار تولید کرده و با استفاده از کنترل پرتاب صفر تا ۱۰۰ را در ۴.۳ ثانیه انجام میدهد.
در حالت کفی، سرعت ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت را به صورت محدود شده دارد.
مدل SQ6 سیستم چهار چرخ محرک و بسته باتری ۹۴.۴ کیلووات ساعتی با انرژی کافی برای ۳۷۷ مایل (۶۰۷ کیلومتر) در چرخه WLTP دارد.
گفتنی است محور پرتال یا Portal Axels که در خودروهای نظامی مورد استفاده قرار میگیرد، سیستمی از چرخ دندهها است که در انتهای محورها یا بازوهای کنترلی، نزدیک چرخ ها قرار میگیرند و فاصله از زمین را در زیر محور افزایش میدهند. این طراحی خط مرکزی، محور را بالا میبرد و دیفرانسیل را نسبت به سطح نصب چرخ بالاتر برده و همزمان چرخها را نسبت به لولههای دیفرانسیل و محور یا بازوهای کنترل پایین میآورد.
گفتنی است خودروهای آفرودی با ارتفاع پایین، هنگام عبور از مسیرهای ناهموار و پرمانع دچار مشکل میشوند، به گونهای که محور عقب و جلوی آنها به موانع برخورد میکند و سیستم انتقال قدرت آنها آسیب میبیند. برای حل این مشکل میبایست تغییراتی را در محل نصب محور جلو و عقب به چرخها به وجود آورد که در این حالت از محور پرتال استفاده میشود.
برای این کار از دو چرخ دنده استفاده میشود تا نیروی خروجی از شفتهای دیفرانسیل را به چرخ منتقل کند.
به گزارش اطلاعات آنلاین، تصاویری که میبینید ممکن است به نظر برسند که از یک برنامه هوش مصنوعی مولد گرفته شدهاند، اما آنها واقعیت دارند. آئودی بر اساس یکی از شاسی بلندهای برقی بی ادعای خود، یک آفرود سرگردان طراحی کرده است. در واقع کانسپت وحشی با عنوان Q6 Sportback E-Tron شروع شد و سپس تغییری کامل یافت و سرانجام محور پورتال به آن افزوده شد.
آئودی جزئیاتی از دستگاه پرسرعت خود ارائه نمیکند، اما میگوید محورهای پورتال نشاندهنده پیشرفت جدیدی هستند.
محورهای پورتال در خودروهای تولیدی بسیار نادر هستند.
شناخته شدهترین مدلهای مرسدسدر این مورد، به ویژه شامل G500 4×4²، G63 AMG 6x6، و Unimog هستند.
همچنین تویوتا مگا کروزر و هامر H1 نیز از این فناوری تعلیق برخوردار هستند.
محورهای پورتال معمولاً در وسایل نقلیه نظامی یافت می شوند.
تصاویر به اشتراک گذاشته شده، آئودی اسپورت Q6 Sportback E-Tron را نشان میدهد که بر روی تایرهای تمام زمینی Venom Power Terra Hunter X/T نشسته است.
این خودروی برقی، قوسهای برآمده و قفسه سقفی با چراغهای اضافی را به نمایش میگذارد. در زیر چراغهای اصلی، چراغهای LED اضافی به نظر میرسد که از یک فولکس واگن Golf GTI آمدهاند.
به نظر میرسد آئودی سپر جلو را کمی تراشیده تا زاویه نزدیک شدن را افزایش دهد.
آئودی نمیگوید که آیا آفرود آن بر اساس Q6 E-Tron معمولی است یا مدل تند و تیز SQ6 E-Tron.
دو موتور نصب شده ۴۸۳ اسب بخار تولید کرده و با استفاده از کنترل پرتاب صفر تا ۱۰۰ را در ۴.۳ ثانیه انجام میدهد.
در حالت کفی، سرعت ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت را به صورت محدود شده دارد.
مدل SQ6 سیستم چهار چرخ محرک و بسته باتری ۹۴.۴ کیلووات ساعتی با انرژی کافی برای ۳۷۷ مایل (۶۰۷ کیلومتر) در چرخه WLTP دارد.
گفتنی است محور پرتال یا Portal Axels که در خودروهای نظامی مورد استفاده قرار میگیرد، سیستمی از چرخ دندهها است که در انتهای محورها یا بازوهای کنترلی، نزدیک چرخ ها قرار میگیرند و فاصله از زمین را در زیر محور افزایش میدهند. این طراحی خط مرکزی، محور را بالا میبرد و دیفرانسیل را نسبت به سطح نصب چرخ بالاتر برده و همزمان چرخها را نسبت به لولههای دیفرانسیل و محور یا بازوهای کنترل پایین میآورد.
گفتنی است خودروهای آفرودی با ارتفاع پایین، هنگام عبور از مسیرهای ناهموار و پرمانع دچار مشکل میشوند، به گونهای که محور عقب و جلوی آنها به موانع برخورد میکند و سیستم انتقال قدرت آنها آسیب میبیند. برای حل این مشکل میبایست تغییراتی را در محل نصب محور جلو و عقب به چرخها به وجود آورد که در این حالت از محور پرتال استفاده میشود.
برای این کار از دو چرخ دنده استفاده میشود تا نیروی خروجی از شفتهای دیفرانسیل را به چرخ منتقل کند.