شناسهٔ خبر: 70991095 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

۶۵‌درصد مدارس کانکسی نوسازی شد

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: معاون فنی و اجرایی سازمان نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس کشور ضمن تشریح آخرین وضعیت ساماندهی مدارس کانکسی، سنگی و کپری گفت: فرایند‌های عملیاتی ساخت بیش از ۶۵‌درصد مدارس کانکسی پایان یافته است. 
مجید عبداللهی، معاون فنی و اجرایی سازمان نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس کشور درباره آخرین وضعیت مدارس کانکسی اظهار کرد: پیش از این هم برای مدارس کانکسی برنامه‌ریزی شده بود که به منظور هماهنگی در اجرای ساماندهی این مدارس بالغ بر هزار مدرسه شناسایی شده و تشریفات فنی و اجرایی آن هم صورت گرفته است. 
وی با بیان اینکه فرایند‌های عملیاتی ساخت بیش از ۶۵‌درصد این مدارس پایان یافته است، افزود: بنیاد برکت به عنوان شریک اصلی این طرح است و تاکنون بالغ بر ۲۴۰میلیارد تومان در این طرح به ما کمک کرده است. 
معاون فنی و اجرایی سازمان نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس کشور ادامه داد: باید عنوان کنیم که مدارس کانکسی دارای ۱۰دانش‌آموز مستقل را جمع‌آوری می‌کنیم و به مدارس کانکسی با جمعیت زیر ۱۰دانش‌آموز کاری نداریم چراکه این احتمال وجود دارد که ثبات جمعیتی وجود نداشته باشد و سرمایه‌گذاری باید در زیرساخت‌های پایدار صورت گیرد. 
عبداللهی یادآورشد: تا شهریور۱۴۰۴ بخش عمده این مدارس کانکسی جمع‌آوری می‌شوند، اگر هم تعدادی از این مدارس در نقطه‌ای از کشور باقی بماند، در سبد رسیدگی قرار می‌گیرد. دولت عزم خود را برای جمع‌آوری مدارس کانکسی جمع کرده است. 
وی با بیان اینکه بیش از ۵۰‌درصد مدارس کانکسی در استان‌های لرستان، فارس، آذربایجان‌غربی و سیستان‌وبلوچستان قرار دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به صعب‌العبوربودن این مناطق و سردی و یخبندان زمستان، بردن مصالح و اجرایی‌کردن این طرح مشکل است، اما در مجموع عمده این کار‌ها انجام شده است. 
به گفته معاون فنی و اجرایی سازمان نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس کشور فاز شناخت مدارس کانکسی پایان یافته و تا حد بسیاری هم تأمین منابع صورت گرفته، البته از سوی خیرین هم کمک‌های بسیاری به این بخش شده است. عبداللهی ادامه داد: امروز مدارس کانکسی بالای ۱۰نفر جمع‌آوری می‌شوند و اگر روزی در منطقه‌ای تعداد مدارس کانکسی زیر ۱۰نفر هم به این میزان افزایش یابد، آن مدرسه هم در سبد ساماندهی قرار می‌گیرد. 
وی همچنین درباره آخرین وضعیت ساماندهی مدارس سنگی در مناطق کشور گفت: مدارس سنگی در کشور شناسایی شده‌اند و اکنون در مرحله ارزیابی‌های فنی و در واقع نظارتی قرار داریم تا کار را دنبال کنیم. عبداللهی درباره وضعیت ساماندهی مدارس کپری توضیح داد: مدارس کپری بر اساس اقتضائات فرهنگی، اجتماعی و زیست‌بوم یک منطقه شکل می‌گیرند که بی‌شک برای ساماندهی این مدارس هم برنامه‌ریزی صورت می‌گیرد. 
وی درباره آخرین وضعیت مدارس ناایمن در تهران توضیح داد: برای وضعیت مدارس تهران نشستی با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد که مدارس تخریبی و سرانه فضای آموزشی مورد تحلیل قرار گرفت. اولویت رسیدگی به وضعیت سرانه فضا‌های آموزشی مناطق ۹، ۱۸، ۱۷، ۱۵، ۱۹ بود که از سرانه متوسط کشور پایین‌تر هستند.