هادی کریمی در گفتوگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در طراحی ایستگاههای متروی اصفهان، بهعنوان یکی از مهمترین سیستمهای حملونقل عمومی شهر، نمادی از هنر، معماری و نظم شهری به چشم میآید؛ مدیران شهری با تأکید بر هویت فرهنگی و معماری اصفهان، کوشیدهاند تا این مترو را به نمونهای بارز از تلفیق حملونقل مدرن و ارزشهای تاریخی تبدیل کنند.
وی افزود: در طراحی ایستگاههای متروی اصفهان، تلاش شده است تا هر ایستگاه نمادی از فرهنگ و تاریخ این شهر و کشور باشد؛ بهعنوان مثال در ایستگاه تختی، نمادهایی مرتبط با جهان پهلوان تختی قرار داده شده است، همچنین اشیایی که در طول پروژه کشف شد در قالب یک نمایشگاه کوچک در بعضی ایستگاهها به نمایش درآمد؛ ایستگاههای دیگری نظیر ایستگاه دانشگاه و شهید مفتح نیز با الهام از معماری سنتی اصفهان طراحی شد که نمایانگر اصالت فرهنگی این شهر است.
مدیرعامل شرکت متروی منطقه اصفهان گفت: مدیرعامل شرکت متروی منطقه اصفهان گفت: اصفهان به نظافت و نظم شهری خود معروف است و این ویژگی در مدیریت متروی این کلانشهر نیز رعایت شده است، بر این اساس دستورالعملهای سختگیرانهای برای حفظ نظافت ایستگاهها و واگنها تدوین شد تا این محیط همواره پاکیزه و دلپذیر باقی بماند.
کریمی با بیان اینکه برخلاف بعضی متروهای دیگر همچون شهر تهران که حضور دستفروشان در راهروها امری عادی بوده، در متروی کلانشهر اصفهان تلاش شده است تا این موضوع مدیریت شود، بیان کرد: دستفروشی در مترو نهتنها از شأن آن میکاهد، بلکه تجربه ناخوشایندی برای مسافران ایجاد خواهد کرد و به همین دلیل، درآمدزایی از طریق فروشندگان جای خود را به فروشگاههای منظم و شیک داده است؛ بهعنوان مثال طرحهایی همچون «مترو مارکت» بهجای فروش غیررسمی اجرا شد تا استفاده از حملونقل عمومی برای مسافران جذابتر شود.