شناسهٔ خبر: 70972048 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: سازمان بهزیستی | لینک خبر

لزوم کسب مهارت در حل مسائل از طریق آموزش‌های مدون

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی، مدیرکل به همراه مسئول آموزش بهزیستی خراسان رضوی با رئیس و جمعی از مسئولین مرکز آموزش دانشگاه علمی کاربردی شکوه مهر دیدار کرد.

صاحب‌خبر -

در ابتدا این جلسه، رئیس مرکز علمی کاربردی خدمات شکوه مهرتوضیحاتی درخصوص اهداف، وظایف مرکز، رشته‌های دانشگاهی، مقاطع تحصیلی، دوره‌های پودمانی، برنامه‌های آموزشی و همکاری‌های دانشگاه با سازمان ارائه نمود.

در ادامه، مسئول آموزش بهزیستی خراسان رضوی ضمن ارائه گزارشی از وضعیت آموزشی، اعتبارات و هزینه‌های انجام شده به بیان توضیحاتی درخصوص شیوه‌ برگزاری دوره‌های آموزشی پرداخت و گفت: از ابتدای سال جاری 11 دوره مصوب به‌صورت استانی و با مجوز سازمان اداری و استخدامی برگزار و گواهینامه برای شرکت کنندگان صادر گردیده و12 دوره غیرمصوب با اعتبارات داخلی و غالبا به‌صورت منطقه‌ای و کشوری برگزارگردیده است.

در انتهای این جلسه مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی ضمن قدردانی از زحمات مسئولین حوزه آموزش، گفت: روش کار در سازمان‌ها تغییر یافته است. امروز شیوه مدیریت کنترلی و با فرماندهی متمرکز و متشکل از وظایف معقول و سازماندهی شده بر مبنای سلسله مراتب به سوی سازمان‌های مشارکتی و چندوظیفه‌ای که در آن استراتژی‌های تیم مداری و توانمندسازی رایج است، تغییر یافته است.

مهدی برجی افزود: سازمان بدون دانش نمی‌تواند از منابع خود به درستی استفاده کند. اگر پرسنل از آموزش‌های اصولی بهره ببرند، شاهد افزایش کارایی و بهبود عملکرد آنها خواهیم بود. از طریق آموزش، سرمایه‌های انسانی  به دارایی‌های فکری سازمان یافته مبدل می‌شوند. از عناصر توسعه دهنده سازمان، دانش و فرهنگ سازمانی متکی بر خلاقیت و نوآوری است. کارکنان زمانی می‌توانند به خوبی از عهده وظایف محوله برآیند که از مهارت دانش و توانایی لازم برخوردار باشند.

وی خاطرنشان کرد: آموزش ضمن خدمت، نیروی انسانی را برای رسیدن به اهداف و ماموریت‌های سازمان تقویت می‌نماید. آموزش ضمن خدمت در افزایش مهارت‌های شغلی نیروی انسانی موثر است و این آموزش‌ها حیطه دانش و معلومات مربوط به وظیفه کارکنان را گسترش می‌بخشند و بر مهارت شغلی می‌افزاید و حتی زمینه برخورد مناسب‌تر با مراجعان را فراهم می‌آورد.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی با بیان اینکه باید از آموزش سنتی گذر کنیم و به سمت آموزش توانمندسازانه حرکت نماییم، گفت: آموزش سنتی معمولا فرآیند یادگیری بسیار محدود و در قالب اهداف کاملا مشخص در دوره زمانی نسبتا کوتاه و با تنها یک جنبه علمی ارائه می‌گردد اما آموزش توانمندسازانه، ارائه دانش و مهارت بهبود مستمر کیفیت فراگیر به کارکنان است. از طریق آموزش باید بتوانیم مهارت حل مساله را در میان کارکنان تقویت کنیم تا از این طریق از عهده موارد غیرمنتظره و جدید برآیند.