شناسهٔ خبر: 70955991 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

خراسان جنوبی

مطالبه‌گری مردم از ادارات با استفاده از نرم‌ افزار سو

نرم‌افزار سو برای ارتقای پاسخگویی ادارات به مطالبات مردم و ارتباط راحت‌تر مردم با مدیران برای گزارش تخلفات است.

صاحب‌خبر -


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: نظارت بر روند ادارات، توجه به مردم و گوش دادن به مطالبات و شکایات آنها راهی برای افزایش تعامل و پیشرفت است؛ ستاد ما جایگاه گسترده نظارتی بر تمام امور جامعه هم در مورد مردم و هم در مورد ادارات و دستگاه‌های حاکمیتی دارد.

حجت الاسلام شهریاری افزود: هر اداره، نهاد و دستگاهی باید شورای امر به معروف و نهی از منکر داشته باشد؛ در مرحله اول ادارات کل را در برنامه قرار دادیم و تقریباً در تمام ادارات کل این شورا وجود دارد، دبیر شورای امر به معروف ادارات به ما معرفی شده و تایید صلاحیت شده و در نهایت رابط ما است.

وی گفت: در مرحله بعدی در رده شهرستانی یعنی در ادارات شهرستان‌ها نیز این موضوع انجام می‌شود؛ در ادارات استانی، نماینده ولی فقیه و در شهرستان‌ها امام جمعه رئیس شورا است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی افزود: سامانه سو یک حرکت جدید است که هم ارتباط مردم راحت‌تر است و هم پل ارتباطی بین مدیر دستگاه و مردم می‌باشد؛ ستاد امر به معروف به عنوان ناظر، مردم به عنوان مطالبه‌گر و مدیر به عنوان پاسخگو است.

حجت الاسلام شهریاری گفت: اگر مردم در ادارات کوتاهی و ترک فعل ببینند می‌توانند از طریق سامانه سو این موارد را اعلام کنند؛ نرم‌افزار سو از طریق سرچ در گوگل و یا از طریق بازار و مایکت قابل دریافت است.

وی افزود: هم اکنون ۳۰ دستگاه استان که مراجعات مردمی بیشتری دارند را در این سامانه فعال کرده‌ایم؛ با ادارات ارتباط گرفته شماره مدیران را بارگذاری کرده‌ایم و وقتی مردم موضوعی را در سایت بارگذاری می‌کنند مستقیماً برای مدیر دستگاه مربوط به پیامک ارسال می‌شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی گفت: کار شورا‌های ادارات با کار حراست تداخل ندارد؛ مردم می‌توانند موارد کوتاهی در پیگیری را نیز به بنده از طریق شماره تلفن دفتر ۰۵۶۳۲۱۲۶۲۳ اعلام کنند.