به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، محمدرضا دهستانی در نشست شورای اطلاع رسانی استان یزد با بیان اینکه در حوزه مسایل اجتماعی، همه مدعی و صاحب نظر هستند اما ساختار منسجم برای تمرکز روی این حوزه وجود ندارد، افزود: هدف غایی این است که بتوانیم در طرح های اجتماعی، امیدآفرینی و اعتماد جامعه را نسبت به خدمات بخش دولتی و خصوصی تقویت کنیم و طرح نام با این رویکرد به منظور اعتبارسنجی و ارزیابی اقدامات دستگاههای اجرایی در زمینه اطلاع رسانی با رویکرد امید و اعتمادآفرینی در دست تهیه قرار گرفته و انتظار می رود با مشارکت صاحبنظران رسانه و عرصه اطلاع رسانی طرح به صورتی جامع برای اجرا آماده شود.
وی اظهار داشت: هم اکنون در فضای اطلاع رسانی خبرهای منفی و سیاه نمایی بیشتر مورد توجه قرار میگیرد و مطالبه جامعه از ما این است که دستاوردها را به درستی ارائه کنیم ، برخی مدیران به حوزه روابط عمومی توجه ندارند و بیشتر از این بخش برای معرفی خود استفاده میکنند؛ این در حالی است که در حوزه اجتماعی باید بتوانیم یک برندسازی ملی داشته باشیم.
دهستانی با بیان اینکه با تدوین برنامه و کار کارشناسی برای تقویت شورای اطلاع رسانی استان اقدام میشود؛ یادآور شد: جنگ امروز که در مقابل روی کشور قرار گرفته جنگ رسانه است، لذا ارائه کار خوب رسانهای و افزایش اعتماد به رسانه مخصوصا به اطلاع رسانی از جانب حاکمیت ضروری است و این در حالی است که برخی مدیران به روابط عمومی اعتقاد ندارند و در برخی از جاها نیز کسانی در جایگاه روابط عمومی قرار گرفتهاند که هیچ تخصص و شناختی نسبت به این حوزه ندارد .
وی ادامه داد: ایام الله دهه فجر فرصت مغتنمی برای تقویت فضای همدلی، وفاق و تقویت اعتماد و امیدآفرینی است و امروز انسجام، تقویت امید و شور اجتماعی از مهمترین نیازهای جامعه محسوب می شود.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد نیز از تشکیل کمیته اطلاع رسانی دهه فجر خبر داد و گفت: اطلاع رسانی دستگاه های دولتی، درج مقالات در خصوص دستاوردهای انقلاب اسلامی، بسترسازی برای مشارکت مردم در برنامه های دهه فجر و راهپیمایی ۲۲ بهمن و معرفی خبرنگاران و عکاسان اثرگذار در دوران انقلاب از برنامههای این دهه است.
احساس عابدی افزود: سال قبل روابط عمومی استانداری چند طرح را اجرا کرد و صدا و سیما نیز ویژه برنامه هایی داشت، انتظار این است که حضور استاندار و معاونان و همچنین مدیران دستگاههای اجرایی در رسانه ها افزایش یابد و اقدامات در دست اجرا در استان برای جامعه تبیین شود.
"سجاد کلمبو" مدیر روابط عمومی استانداری یزد نیز گفت: عملکرد این چند ماه فعالیت دولت چهاردهم آماده شده و اطلاعات این بخش در قالبهای مختلف از جمله دادنما (اینفوگرافی) در دست طراحی است؛ شاخص های حوزه اطلاع رسانی برای دستگاههای اجرایی مشخص شده و عملکرد هر دستگاه توسط کمیته ارتباطات و رسانه بر اساس شاخص های موجود قابل ارزیابی است.
خردمند، نماینده سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد نیز گفت: جامعه هدف ما عموم مردم و جوانان هستند؛ با توجه به فراگیری فضای مجازی باید بخش مربوط به جوانان بیشتر در این حوزه دیده شود زیرا جوانان در جریان تحولات انقلاب نبودند.
علی صالحی مدیرکل اجتماعی استانداری یزد نیز که تهیه طرح "نام" توضیح داد: این طرح با هدف دغدغه آفرینی در بین مدیران و ایجاد یک پیوست رسانهای برای اقدامات و برنامه های مختلف دستگاههای اجرایی با قابلیت ارزیابی عملکرد تهیه شده است .
حامد صدیقی کارشناس دفتر اجتماعی استانداری یزد نیز با تشریح طرح "نام" گفت: باید با استفاده از ظرفیت شورای اطلاع رسانی موضوع امید آفرینی را در جامعه تقویت کنیم، رویکرد این طرح بر افزایش مشارکت اجتماعی گروههایی مثل زنان و جوانان است که به حاشیه رفتهاند.
وی محور طرح نام را کاهش عوامل ناامیدی و تقویت عوامل امیدآفرینی عنوان کرد و اظهار داشت: بر اساس استراتژی هدف، ۸۰ درصد نتایج از ۲۰ درصد اقدامات حاصل می شو و در این راستا همه دستگاه ها موظفند در همه برنامه ها و طرح های خود مولفه امیدآفرینی را مد نظر داشته باشند.
در این نشست مقرر شد لگوی طرح نام برای قرار گرفتن در پایگاههای اینترنتی دستگاههای اجرایی تهیه شوداز سوی شورای اطلاع رسانی استان تهیه شود.