به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین جابری انصاری روز سهشنبه در دیدار با ارسلان زارع استاندار بوشهر، اظهارکرد: آخرین سند راهبردی ایرنا در سال ۱۳۹۶ تدوین شده است و بازنویسی آن میتواند چراغ راهی برای مسیر پیش رو باشد.
وی بیان کرد: خبرگزاری جمهوری اسلامی ۵۷ دفتر دارد که ۳۱ دفتر آن در مراکز استانها و مابقی در شهرستانها مستقر هستند.
مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی ادامه داد: شبکه استانی و شهرستانی، مزیت مهم ایرنا است و هیچیک از خبرگزاریها از چنین ظرفیتی برخوردار نیستند.
حرکت ظرفیت محلی ایرنا به سمت پویایی بیشتر
جابری انصاری افزود: این ظرفیت محلی به یک ساختار سنتی تبدیل شده و باید به سمت پویایی و بالندگی بیشتر حرکت کند و نباید برنامههای خود را صرفاً به پوشش دیدارها محدود کند.
وی تاکید کرد: هر یک از استانها، بهویژه استانهایی مانند بوشهر و هرمزگان، ظرفیتهای خاص خود را دارند که باید دفاتر استانی جنبههای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی این ظرفیتها را شناسایی کرده و بازنمایی کنند.
مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: یک رسانه حرفهای باید پیام خود را بهتدریج و مؤثر به مخاطب منتقل کند تا از اثرگذاری آن کاسته نشود.
صفحه نخست ایرنا نباید تنها در انحصار اخبار مقامهای ملی و کشوری و رویدادهایی خاص باشد، بلکه باید بتواند در اختیار عموم مردم باشد تا به فضای رسانهای کشور جان تازهای ببخشد و تحرک بیشتری ایجاد کندوی عنوان کرد: برگزاری دورهها و کارگاههای آموزشی از اولویتهای جدید این خبرگزاری است که در راستای برنامههای تحولی با جدیت دنبال خواهد شد.
جابری انصاری افزود: صفحه نخست ایرنا نباید تنها در انحصار اخبار مقامهای ملی و کشوری و رویدادهایی خاص باشد، بلکه باید بتواند در اختیار عموم مردم باشد تا به فضای رسانهای کشور جان تازهای ببخشد و تحرک بیشتری ایجاد کند.
وی گفت: از سه رویکرد تعریفشده برای این دوره در ایرنا، دو مورد محتوایی و یک مورد شکلی است که در رویکرد نخست محتوایی، ایرنا میکوشد خبرگزاری ملی ایران باشد و بهعنوان پل ارتباطی میان دولت و ملت عمل کند.
جابری انصاری اظهار کرد: اگر ایرنا نتواند خود را در چارچوب گفتمان و برنامه وفاق ملی رئیس جمهور بهعنوان یک رسانه ملی مطرح کند، این هدف هیچگاه محقق نخواهد شد.
وی تصریح کرد: ایرنا باید از رویکردهای جزئی فراتر رفته و به معنای کامل، یک رسانه ملی باشد. همچنین در رویکرد دوم محتوایی، حرفهای بودن بهطور جدی مورد توجه سازمان است.
تمرکز بر نسل جدید؛ رویکرد جدید ایرنا
مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی با بیان اینکه تبدیل شدن به یک خبرگزاری ملی و یک رسانه حرفهای، از اولویتهای اصلی این سازمان است، ادامه داد: در رویکرد جدید شکلی، ایرنا به سمت رسانههای نوین و تصویری حرکت کرده تا حضور فعالتری در فضای مجازی داشته باشد.
وی بیان کرد: ایرنا مخاطبان مشخصی دارد، اما در رویکرد جدید باید نسل جوان و بهویژه نسل جدید، جذب این رسانه شوند.
به گزارش ایرنا، شمار بازدیدهای استانی مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی تا پایان هفته جاری به ۱۰ استان از مجموع ۳۱ استان کشور می رسد و پس از بوشهر، مقصدهای بعدی شیراز و یاسوج خواهد بود.
جابری انصاری پیش از حضور در بوشهر، با سفر به استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی و هرمزگان ضمن بررسی مسائل و مشکلات با مقامات عالی این استانها دیدار داشته است.