شناسهٔ خبر: 70903798 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان خبر داد؛

بهره‌گیری از سازه‌های پیش‌ساخته صنعتی برای ساخت مدارس استان اصفهان

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان گفت: سازه‌های پیش‌ساخته صنعتی می‌توانند در مدت‌زمان کوتاهی مدارس را بسازند و این روش می‌تواند در استان اصفهان نیز پیاده‌سازی شود.

صاحب‌خبر -

محمدرضا نظریان در آیین تجلیل از شوراهای آموزش‌وپرورش برتر استان اصفهان، با تأکید بر تغییر نگاه در فرایندهای آموزشی و توسعه زیرساخت‌ها، اظهار کرد: هدف اصلی ما عبور از مرزهایی است که مانع دسترسی دانش‌آموزان به فضای آموزشی مناسب می‌شود و باید این مرزها باز شوند و فرایندهای آموزشی به‌گونه‌ای مدیریت شوند که محله‌ها در اختیار دانش‌آموزان و دانش‌آموزان در اختیار محله‌ها قرار گیرند.

وی در ادامه با اشاره به دیدگاه‌های وزیر آموزش‌وپرورش افزود: دستورالعمل‌ها بیشتر مبتنی‌بر عمل گروهی است تا دستورالعمل‌های سنتی برای حل مشکلات آموزش‌وپرورش و باید تیم‌های کاری متخصص و نخبه‌ای تشکیل شود که مسائل را در مدت‌زمان کوتاهی و به‌صورت جامع حل کنند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان بیان کرد: در جلسات مسئولان باید به طور واقعی پای‌کار بیایند و بستری برای مشارکت ایجاد کنند؛ امروز برای حل مشکلات باید از پایین جامعه آغاز کرد و به سمت بالا حرکت کرد و اگر این حرکت‌ها از دل جامعه شکل بگیرد، می‌توان شاهد تحول واقعی در حکمرانی بود.

نظریان درباره پروژه‌های مدرسه‌سازی در استان نیز ادامه داد: استان اصفهان توانسته است با همکاری خیران، صنایع و بخش‌های مختلف، گام‌های بزرگی در مدرسه‌سازی بردارد؛ در شهر قدس، برای مثال، ۳۵ مدرسه توسط صنایع مختلف ساخته شده است.

وی به استفاده از تکنولوژی‌های نوین در فرایند مدرسه‌سازی اشاره کرد و گفت: سازه‌های پیش‌ساخته صنعتی می‌توانند در مدت‌زمان کوتاهی مدارس را بسازند و این روش می‌تواند در استان اصفهان نیز پیاده‌سازی شود.

نظریان بر اهمیت تجمیع مدارس کوچک و ایجاد مدارس بزرگ‌تر با امکانات به‌روز و کارآمد تأکید کرد و گفت: مدارس کوچک باید تجمیع شوند تا مدارس بزرگ‌تری با فضاهای اشتراکی، سالن‌های ورزشی و امکانات مدرن ایجاد شوند و این مدارس باید به‌گونه‌ای طراحی شوند که بتوانند نیازهای آموزشی تمامی دانش‌آموزان را در سطحی بالا پوشش دهند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان در ادامه تصریح کرد: یکی از اولویت‌های ما این است که با کمک خیران و مسئولان، ساخت مدارس جدید در سطح استان تسریع شود و باید از ظرفیت‌های صنایع و مردم استفاده کرد تا این پروژه‌ها به‌سرعت به ثمر برسند.

وی با اشاره به لزوم توجه به سیاست‌های کلان کشور و استفاده از ظرفیت‌های مختلف، عنوان کرد: آموزش‌وپرورش اولویت اصلی دولت است و مدارس باید در محله‌ها و مناطق مختلف ساخته شوند تا دسترسی دانش‌آموزان به آن‌ها تسهیل شود و باید در برنامه‌ریزی‌های کلان، توجه بیشتری به نیازهای آموزشی و مدرسه‌سازی معطوف شود.

نظریان از همکاری با استانداری و سایر نهادهای دولتی و خصوصی برای پیشبرد پروژه‌های مدرسه‌سازی خبر داد و افزود: در استان اصفهان، تمامی فرمانداران و مسئولان آموزش‌وپرورش به طور منظم در جلسات شرکت کرده و در شناسایی و حل مشکلات مدرسه‌سازی فعال هستند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان اضافه کرد: در پروژه‌های مدرسه‌سازی، اهمیت شناسایی دقیق مسائل و همکاری بین‌بخشی میان دستگاه‌ها بسیار حائز اهمیت است و برای حل مشکلات باید از تمامی ظرفیت‌ها بهره گرفت.

وی بر لزوم تلاش بیشتر برای بهبود کیفیت آموزش‌وپرورش در استان تأکید و تصریح کرد: در آموزش‌وپرورش، ما باید تلاش کنیم تا هم‌زمان با توسعه زیرساخت‌ها، کیفیت آموزشی نیز به طور چشمگیری ارتقا یابد و این مسیر نیازمند همکاری و همدلی تمام بخش‌هاست و با این همکاری‌ها می‌توانیم شاهد تحولی بزرگ در نظام آموزشی استان اصفهان باشیم.

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان، نظریان به نقش خیران در این مسیر اشاره و خاطرنشان کرد: خیرین استان اصفهان در بالاترین سطح همکاری دارند و به طور فعال در پروژه‌های مدرسه‌سازی مشارکت می‌کنند و این همکاری‌ها می‌تواند به الگو تبدیل شود و به دیگر استان‌ها انتقال یابد.

نظریان متذکر شد: ما معتقدیم که اگر همه بخش‌ها با هم همکاری کنند و نگاه جدیدی در آموزش‌وپرورش به کار گرفته شود، می‌توانیم در کوتاه‌ترین زمان به نتایج چشمگیری دست یابیم و استان اصفهان به‌عنوان پیشرو در این زمینه معرفی شود.

انتهای پیام