شناسهٔ خبر: 70895690 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

تحقق ارتقای برنامه‌های آموزش و پرورش با بهره گیری از منابع موجود کشور

برنا- گروه اجتماعی: رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی گفت: رویکرد شورا‌های آموزش و پرورش مبتنی بر مشارکت بیش از پیش مردم و نقش پذیری همه ارکان اجتماعی در امور آموزشی و پرورشی است تا با بهره‌گیری از منابع و امکانات موجود کشور ارتقای کمی و کیفی برنامه‌های آموزش و پرورشی محقق می‌شود.   برنا- گروه اجتماعی: رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی گفت: رویکرد شورا‌های آموزش و پرورش مبتنی بر مشارکت بیش از پیش مردم و نقش پذیری همه ارکان اجتماعی در امور آموزشی و پرورشی است تا با بهره‌گیری از منابع و امکانات موجود کشور ارتقای کمی و کیفی برنامه‌های آموزش و پرورشی محقق می‌شود.  

صاحب‌خبر -

احمد محمودزاده رئیس سازمان مدارس و مراکزغیردولتی در همایش شوراهای آموزش و پرورش استان قم، با اشاره به نگاه مثبت و ارزشمند رئیس جمهوری کشورمان نسبت به مسائل و موضوعات مختلف آموزشی و پرورشی، ابراز امیدواری کرد نگرش سازنده دولت چهاردهم به سایر مدیران نیز تسری یابد و با وفاق و همگرایی بتوانیم اهداف متعالی سند تحول بنیادین را محقق نماییم.

براساس مرکز اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش، محمودزاده اهمیت راهبردی مشارکت‌های مردمی و نقش کلیدی شوراهای آموزش و پرورش در توسعه نظام تعلیم و تربیت را مورد اشاره قرار داد و گفت: به برکت انقلاب اسلامی اکنون قریب به ۹۹ درصد از کودکان لازم التعلیم در مقطع ابتدایی، تحت پوشش تحصیلی قرار دارند و یک درصد دیگر که در مدارس حاضر نیستند، یا در خارج از کشور بسر می برند و یا به دلیل محدودیت‌های جسمی و عدم توانایی، شرایط حضور در محیط‌های آموزشی را ندارند که بر اساس تدابیر اتخاذ شده این گروه از دانش‌آموزان می توانند از طریق مجازی ادامه تحصیل دهند .

وی با تبیین بخش‌هایی از قانون شوراهای آموزش‌ و پرورش و اشاره به تصویب این قانون در دی‌ماه ۱۳۷۲ از سوی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: رویکرد شوراهای آموزش‌ و پرورش مبتنی بر مشارکت بیش از پیش مردم و نقش پذیری همه ارکان اجتماعی در امور آموزشی و پرورشی است تا با بهره‌گیری از منابع و امکانات موجود کشور ارتقای کمی و کیفی برنامه های آموزش و پرورشی محقق می شود. 

رئیس سازمان مدارس ومراکز غیردولتی وتوسعه مشارکت‌های مردمی تسهیل در اجرای فعالیت‌های آموزشی و پرورشی متناسب با آمایش سرزمینی و زیست بوم منطقه‌ای را از اهداف دیگر در شوراها دانست و بیان کرد: در این قانون ظرفیت خوبی برای آموزش ‌و پرورش وجود دارد، سال‌های گذشته، برخی از آیین‌نامه‌های این قانون نیز مورد اصلاح و بازنگری قرار گرفت تا شوراهای آموزش و پرورش از پویایی و جامعیت لازم برخوردار شوند.

وی تاکید کرد: شوراهای آموزش‌و پرورش به عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز تصمیم‌گیری، تصمیم‌سازی، برنامه‌ریزی و نظارت در استان‌ها و شهرستان‌ها باید از این بستر قانونی، بیشترین استفاده را در حوزه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری آموزشی داشته باشند.

محمودزاده با یادآوری این مطلب که مطابق بیانیه گام دوم انقلاب، سرمایه نیروی انسانی، مهمترین سرمایه کشور است بیان کرد: سرمایه نیروی انسانی موتور محرک اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و... کشور محسوب می‌شود، از این رو مهندسی و معماری آینده کشور نیز در مدارس و از سوی معلمان در کلاس های درس طراحی می شود.

رئیس سازمان مدارس ومراکز غیردولتی وتوسعه مشارکت‌های مردمی افزایش مشارکت دستگاه‌های دولتی، بخش‌ خصوصی و بنگاه‌های اقتصادی در تقویت زیرساخت‌های آموزشی کشور را مورد تاکید قرار داد و گفت: استفاده بهینه از این ظرفیت باید از طریق شوراهای آموزش‌وپرورش ایجاد گردد تا مشکلات و ناترازی‌های آموزشی‌وپرورشی مرتفع شود .

وی با ذکر اینکه بر اساس سند تحول بنیادین آموزش‌ وپرورش، در حال راه اندازی مدارس تراز انقلاب هستیم تصریح کرد: باید دانش‌آموز در تراز انقلاب اسلامی با برجستگی‌های اعتقادی، علمی و اخلاقی در این مجموعه‌های آموزشی رشد یابند، شوراهای آموزش‌ وپرورش نیز نقش تاثیرگذاری در این زمینه دارد.

 انتهای پیام/