سرپرست شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی جمهوری اسلامی ایران گفت: برگزاری نمایشگاههای بین المللی ضمن حمایت از تولید، موجب بالندگی صنایع کشور در عرصههای بین المللی میشود.
صدیف بیک زاده در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما افزود: یکی از رسالتهای اصلی برگزاری نمایشگاههای مختلف، صادرات انواع کالاست و آمارها نشان میدهد که صادرات کشور در ۳ تا ۴ ماه گذشته، روند مثبتی را در پیش گرفته و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ضمن افزایش صادرات و کاهش واردات، تراز تجاری کشور نیز بهبود یافته است.
وی با اشاره به پیش بینی رشد ۲۳ درصدی صادرات در برنامه هفتم پیشرفت گفت: نمایشگاه بین المللی جمهوری اسلامی ایران با ریل گذاری و سیاست گذاری مناسب در این زمینه و حمایت از واحدهای تولیدی دانش بنیان صادراتی می تواند گامهای موثری برای تحقق برنامه هفتم بردارد.
سرپرست شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به برگزاری نمایشگاههای پیش بینی شده صادراتی در ماههای آینده ادامه داد: در اسفند ماه امسال، نمایشگاه صادراتی با کشورهای اوراسیا را برگزار میکنیم و در اردیبهشت ۱۴۰۴ نیز نمایشگاه ایران اکسپو را که عمدتا واحدهای تولیدی صادراتی کشور حضور خواهند داشت، را پیش رو داریم.
به گفته بیک زاده بازار اوراسیا بازاری چند میلیارد دلاری است که با تعرفههای ترجیحی و ورود به کشورهای اوراسیا میتوانیم شاهد رشد و بالندگی صنایع مختلفی باشیم.
وی گفت:یکی از شاخصههای رقابت پذیر شدن یک صنعت، افزایش میزان صادرات در زنجیره آن است و با توجه به اینکه در چینی و بلور مزیتهای تولیدی و صادراتی زیادی دارد، برگزاری اینگونه از نمایشگاهها بر پایه مزیتهای نسبی صادراتی، رقم پیش بینی شده در برنامه هفتم محقق میشود.
رشد تولید و بازاریابی با حضور در نمایشگاههای بینالمللی
سرپرست شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی جمهوری اسلامی ایران گفت: برگزاری نمایشگاههای بین المللی ضمن حمایت از تولید، موجب بالندگی صنایع کشور در عرصههای بین المللی میشود.
صاحبخبر -
∎