شناسهٔ خبر: 70875109 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

حضور مقامات و کارشناسان در نمایشگاه

استقبال چشمگیر از دومین نمایشگاه بین المللی ظروف چینی،بلور و کریستال

دومین نمایشگاه بین المللی ظروف چینی، سرامیکی، بلور، کریستال، پلاستیک و صنایع وابسته در طی چهار برگزاری با استقبال گسترده بازدیدکنندگان و مخاطبان، مواجه شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما: به نقل از روابط عمومی نمایشگاه تهرانی، در طول چهار روز برگزاری دومین نمایشگاه بین المللی ظروف چینی، سرامیکی، بلور، کریستال، پلاستیک و صنایع وابسته، سالن‌ها و غرفه‌های آن شاهد حضور گسترده بازدیدکنندگان بود. بازدید از این نمایشگاه به حدی بود که تردد در داخل سالن‌ها و غرفه‌ها به سختی صورت می‌گرفت علاوه بر معاونان وزیر صمت و مخاطبان عمومی، تعدادی دیگری از مقامات از جمله نمایندگان مجلس نیز از بخش‌های مختلف نمایشگاه بازدید کردند. 

دومین نمایشگاه بین المللی ظروف چینی، سرامیکی، بلور، کریستال، پلاستیک و صنایع وابسته در سالن های: ۵-۶ -۷- ۸- ۹ – ۱۰ – ۱۱ – ۲۷ – ۲۵A۲۵-B و فضای باز نمایشگاه و در شش بخش و گروه کالایی شامل ظروف آشپزخانه چینی، ظروف سرامیکی، ظروف کریستال، ظروف پلاستیکی، ظروف بلوری و ظروف استیل برگزار شد.در این نمایشگاه علاوه بر شرکت‌های داخلی، نمایندگانی از کشور‌های آلمان، ایتالیا، ترکیه و چین حضور دارند و تولیدات و خدمات خود را در معرض دید مخاطبان قرار دادند.

برگزاری چند نشست و کارگاه تخصصی با حضور برخی از صنعتگران و متخصصان و استادان دانشگاه از جمله برنامه‌های جانبی دومین نمایشگاه بین المللی ظروف چینی سرامیکی بلور کریستال پلاستیک و صنایع وابسته بود. همچنین در روز‌های برگزاری این نمایشگاه، سفرای کشور‌های خارجی و چند هیئت تجاری و بازرگانی از کشور‌های مختلف در نمایشگاه حضور یافتند و با تولیدکنندگان لوازم خانگی کشورمان وارد مذاکره شدند.

معرفی توانمندی‌های صنعت ظروف و لوازم خانگی کشورمان به جامعه، ارائه نوآوری‌ها و ابتکارات در چرخه تولید، شناسایی نظرات مردم از محصولات ارائه شده براساس اصول مشتری مداری، توسعه بازار داخلی و صادرات، افزایش سطح تولید در صنعت ظروف، توسعه و تعمیق ارتباط بین تولید کنندگان محصولات نهایی و قطعه سازان، ترویج فرهنگ استفاده مردم از ظروف و لوازم خانگی ملی، ایجاد فضایی برای تحقیق و ارزیابی صنعتگران، متخصصان، کارشناسان و دانش پژوهان از صنعت ظروف و ایجاد زمینه مشارکت سرمایه گذاران خارجی از مهمترین اهداف برگزاری این نمایشگاه اعلام شد.

گردش مالی صنعت لوازم خانـگی در بخش (ظروف چینی، کریستال، مسی، تفلون، سرامیک، استیل و بلوری) در کشـور سـالانه حـدود ۶ میلیارد دلار است. ۶۵ درصد انواع لوازم خانگی مورد نیاز کشور نیز در داخل تولید می‌شود.

لوازم خانگی تولیدی کشورمان از نظر کیفیت کاملا با کالای کشور‌های مطرح قابل رقابت است، با این وجود قیمت برخی محصولات داخلی تا ۵۰ درصد ارزان‌تر از کالای مشابه خارجی است.

در حال حاضر، بسیاری از محصولات لوازم خانگی تولید داخلی شامل ظروف چینی، کریستال، مسی، تفلون، سرامیک، استیل و بلوری به کشور‌های عراق، افغانستان، پاکستان، هند و کشور‌های حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود.

در صنعت لوازم خانگی کشور ۴۰۰ واحد تولیدی کوچک و بزرگ به صورت رسمی فعال هستند و یک میلیون و سیصد هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این صنعت فعالیت دارند.

نمایشگاه بین المللی ظروف چینی بعنوان یکی از بزرگ‌ترین گردهمایی‌های این صنعت، به عرضه‌کنندگان فرصت می‌دهد تا محصولات خود را در بازار جهانی معرفی کنند. این نمایشگاه شامل طیف گسترده‌ای از محصولات است که از ظروف خانگی تا ظروف تزئینی را پوشش می‌دهند. حضور در این رویداد به شرکت‌ها کمک می‌کند تا محصولات جدید خود را به نمایش بگذارند، مشتریان جدید جذب کنند و برند خود را به مخاطبان گسترده‌تر، معرفی کنند.

دومین نمایشگاه بین المللی ظروف چینی، سرامیکی، بلور، کریستال، پلاستیک و صنایع وابسته از 23 تا ۲۶ دی ماه به مدت چهار در سالن‌های ضلع شرقی محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران،برگذار شد.