حسنعلی اصغری روز شنبه ۲۹ دیماه در نشست تخصصی حوزه معاونت آموزش متوسطه استان ضمن قدردانی از اقدامات حوزه آموزش متوسطه و مهم دانستن این حوزه، اظهار کرد: با نگاه علمی، برنامهمحور و همفکری کارشناسان حوزه آموزش متوسطه میتوانیم در کیفیسازی برنامهها و شاخصهای این حوزه گامهای مؤثری برداریم.
وی مستندسازی تحربیات زیسته و تبادل تجربیات مدیران را از سرمایههای ماندگار در آموزش و پرورش دانست و گفت: مدیران و کارکنان باید تجارب خود را ثبت کنند و آنها را در بین سایر مدیران به اشترک بگذارند. زیرا مستندسازی و تجربهنگاری به عنوان منبع غنی علمی قابل ثبت و ضبط سرمایههای غیرقابل تکرار هستند که باید نسبت به این موضوع با حساسیت عمل شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به اهمیت جمعآوری مستمر تجربههای زیسته افزود: آموزش و پرورش گستردهترین عرصه یادگیرگی است که دلایل کامیابی و یا ناکامیها در توسعه و پیشرفت به نوع نگاه و عملکرد مدیران ارتباط مستقیم دارد.
وی علمیاتی کردن تفکر انتقادی و روحیه پرسشگری را از ضروریات مجموعههای پویا و پیشرفته دانست و گفت: برای حفظ سرمایههای انسانی و اجتماعی موجود نیازمند تحولاتی عمیق و گسترش تفکر انتقادی هستیم، زیرا آموزش و پرورش بستر تربیت افراد شجاع، خیرخواه، خلاق و پرسشگر است و این امر باید از داخل مدرسه فرهنگسازی شود.
به گزارش ایسنا، بنا بر اعلام روابط عمومی آموزش و پرورش استان قزوین، این مسئول تحول و بهسازی را مهمترین شاخصهای ادامه حیات، پویایی و بالندگی سازمانها دانست.
وی با بیان اینکه محیط یادگیری باید انعطافپذیر و شاداب باشد، خاطرنشان کرد: نظام تعلیم و تربیت تنها نقش آموزشدهنده را برعهده ندارد، بلکه یک الگوی واضح و قابل استناد با نفوذپذیری در جلب نظرات و با تأثیرپذیری بسیار بالا در جامعه است.
اصغری با تاکید بر این موضوع که مدیر باید هنر حل مسئله را داشته باشد، گفت: پرداختن به مسائل به صورت عمیق و اتخاذ تصمیمات سنجیده و آگاهانه از ویژگیهای مدیران استراتژیک و با برنامه است که دائم دانش مدیریتی خود را توسعه میدهند.
انتهای پیام