شناسهٔ خبر: 70870344 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس کمیسیون مسوولیت اجتماعی اتاق بازرگانی ایران:

مولفه مهم مسوولیت اجتماعی بنگاه‌ها، تولید مسوولانه است 

زنجان - ایرنا - رییس کمیسیون مسوولیت اجتماعی اتاق بازرگانی ایران گفت: مولفه مهم مسوولیت اجتماعی بنگاه‌ها، تولید مسوولانه و با لحاظ منافع جامعه و پرهیز از آسیب به محیط زیست و مردم است.  

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمود اولیایی روز شنبه در آیین اختتامیه نخستین جشنواره استانی نشان مسوولیت اجتماعی در زنجان افزود: مسوولیت اجتماعی، فردی و بنگاهی جزو مفاهیم مغفول مانده در کشور است.

وی با بیان اینکه مسوولیت اجتماعی فردی و بنگاهی هم تفاوت دارد، اظهار کرد: اگر بنگاه‌ها بخشی از سود خود را به امور خیریه اختصاص دهند، مسوولیت اجتماعی فردی محسوب می‌شود و بنگاهی نیست، مسوولیت اجتماعی بنگاهی ناظر بر این است که روند تولید لطمه ای به محیط زیست، مصرف انرژی و تغییر بافت محیط وارد نکند.

اولیایی با بیان اینکه مسوولیت اجتماعی لحاظ کردن منافع جامعه در فرآیند تولید و فعالیت صنعتی است، تصریح کرد: اگر بنگاه‌ها فقط به فکر سود خود باشند و مردم را نبینند، منجر به ایجاد ناپایداری می شود و بر این اساس پایداری کسب و کارها به پایداری جامعه وابسته است و اگر خلاف این باشد فعالیت تولیدی با چالش مواجه می شود.

رییس کمیسیون مسوولیت اجتماعی اتاق بازرگانی ایران بر لزوم توجه به مسوولیت اجتماعی صنایع تاکید کرد و افزود: اتاق بازرگانی برخی استان ها از جمله زنجان در زمینه نهادینه کردن مفهوم مسوولیت اجتماعی پیشقدم هستند.

اولیایی گفت: جدی گرفتن مسوولیت اجتماعی به معنای در نظر گرفتن آینده فرزندان و نسل های آینده جامعه است.