شناسهٔ خبر: 70843213 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

تمرکز مدیریت شهری بر ابنیه آزادراه شمالی کرج است

صاحب‌خبر -

رئیس مرکز پژوهش ها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج گفت: برآوردها نشان می دهد که با احداث آزادراه شمالی کرج حدود ۱۱ درصد از ترافیک اتوبان کاهش پیدا می کند، از این رو تمرکز خود را بر این مسئه گذاشته ایم.

تمرکز مدیریت شهری بر ابنیه آزادراه شمالی کرج است
تین نیوز |

رئیس مرکز پژوهش ها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج گفت: برآوردها نشان می دهد که با احداث آزادراه شمالی کرج حدود ۱۱ درصد از ترافیک اتوبان کاهش پیدا می کند، از این رو تمرکز خود را بر این مسئه گذاشته ایم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا،  محمد اسدیان صبح امروز _پنج شنبه بیست وهشتم دی_ در بازدید جمعی از اساتید و دانشجویان دانشگاه های البرز و دانشگاه تهران از پروژه آزادراه شهید سلیمانی کرج و پروژه مترو ایستگاه شهید سلطانی، اظهار کرد: براساس بررسی ها بیش از ۱۱ درصد ترافیک آزاد راه تهران-کرج جذب آزادراه شهید سلیمانی خواهد شد.

وی افزود: رویکرد این دوره از شورای شهر کرج در مورد پروژه آزادراه شهید سلیمانی به طور ویژه بر تکمیل پل های B0 و B1 متمرکز شد، این دو پل نقش کلیدی در اتصال به اتوبان شهید همت دارد، چراکه تا زمانی که این اتصال برقرار نشود زنجیره ارزش پروژه شکل نخواهد گرفت و تلاش ها بی ثمر خواهد بود.

رئیس مرکز پژوهش ها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج اضافه کرد: یکی از تصمیمات مهم شورای ششم شهر کرج، هدایت منابع مالی و اجرایی به سمت تکمیل این دو پل بود تا مسیر پروژه با سرعت و کارآمدی بیشتری به سرانجام برسد.

اسدیان با اشاره به انجام یک و نیم میلیون تن خاکبرداری در پل B0 عنوان کرد: درباره پل B1 که شهرداری کرج سال ۱۳۹۶ خود را به عنوان سرمایه گذار آن معرفی کرده بود، یک تغییر رویکرد جدی در شورای ششم در نظر گرفته شد.

وی اضافه کرد: نخستین تغییر این بود که مدیریت شهری کرج به تنهایی نقش سرمایه گذار را ایفا نکند و دولت نیز در تأمین هزینه های این پروژه مشارکت داشته باشد.

رئیس مرکز پژوهش ها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: با تلاش های استاندار، اعضای شورا و شهردار بیش از ۲۰ جلسه برگزار شد تا دولت به عنوان سرمایه گذار در این پروژه وارد شود تا بخشی از بار مالی سنگینی که بر دوش مدیریت شهری کرج بود کاهش پیدا کند.

اسدیان تاکید کرد: در ابتدا دولت پذیرفت که ۳۰ درصد از هزینه ها را بر عهده بگیرد، اما با پیگیری های مستمر و مذاکرات گسترده این میزان به ۵۰ درصد افزایش پیدا کرد.

وی ادامه داد: این مشارکت نقطه عطفی در اجرای پروژه بود، زیرا دولت ها تاکنون در هیچ پروژه ای بیش از ۳۰ درصد سرمایه گذاری و مشارکت نداشته اند.

رئیس مرکز پژوهش ها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج اظهار کرد: برآوردها نشان می دهد که با احداث این بزرگراه، حدود ۱۱ درصد از ترافیک اتوبان کاهش پیدا می کند و بار ترافیکی به سمت این پروژه منتقل می شود، البته هیچ سندی در تأیید این عدد مشاهده نکرده ام و شبیه ساز یا سیمیلاتوری که این موضوع را با اطمینان تأیید کند نیز در دسترس نیست.

اسدیان با بیان اینکه به نظر می رسد اگر این بزرگراه به درستی اجرا شود، ظرفیت کاهش ترافیک حتی بیش از ۱۱ درصد را نیز خواهد داشت، تاکید کرد: از سوی دیگر بسیاری از اقدامات اتوبان جنوبی که از گرمدره آغاز می شود و مصوبه شورای عالی ترافیک را نیز دریافت کرده است، انجام شده و هزینه اجرای این اتوبان به مراتب کمتر از پروژه آزادراه شهید سلیمانی است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه پل B1 به عنوان یکی از اصلی ترین بخش های پروژه دارای پایه ای به ارتفاع ۱۷۳ متر از کف رودخانه تا سطح پل بوده و آن را به یکی از برجسته ترین و پیچیده ترین سازه های این پروژه تبدیل کرده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید