به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی خراسان رضوی گفت: در سالهای گذشته، تمرکز اصلی جهاد دانشگاهی بیشتر بر تولید دانش فنی و توسعه محصولات فنی بوده و به مقوله برندسازی نیز کمتر توجه شده و بر این اساس بسیاری از محصولات جهاد دانشگاهی ، در بازار شناخته و معرفی نشده است.
مسعود گلستانیپور روز سه شنبه با اشاره به تولیدات موفق جهاد دانشگاهی خراسان رضوی در حوزههایی مانند صنایع غذایی، پزشکی و فناوریهای نوین افزود: محصولات بسیار ارزشمندی همچون زخمپوشهای پیشرفته، ایمپلنتهای دندانی متخلخل و سیستمهای کشت بدون خاک را تولید و معرفی کردهایم اما این محصولات به دلیل عدم برندسازی مناسب، نتوانستهاند آنگونه که باید در بازار شناخته شوند.
این محقق جهاد دانشگاهی گفت: برندسازی تنها به معنای نامگذاری روی محصولات نیست بلکه شامل ایجاد اعتماد، معرفی مزایای محصول و ارتباط موثر با بازار می شود.
گلستانی افزود: برای موفقیت در بازار، باید برندسازی را به عنوان بخشی جداییناپذیر از فرایند توسعه محصول در نظر بگیریم و بتوانیم محصولاتمان را بهطور موثرتری با تبلیغات به بازار معرفی و از ظرفیتهای موجود نیز به درستی استفاده بکنیم.