شناسهٔ خبر: 70802994 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

رونمایی از پوستر نمایشگاه گردشگری تهران

پوستر هجدهمین نمایشگاه گردشگری تهران که قرار است از ۲۳ تا ۲۶ بهمن‌ماه با رویکرد و شعار «صلح اقوام ایرانی و وفاق ملی» برگزار شود، رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا، ایسنا نوشت: پوستر نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران، سه‌شنبه ۲۴ دی‌ماه رونمایی شد. این نمایشگاه قرار است از ۲۳ تا ۲۶ بهمن ۱۴۰۳ در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران برگزار شود.

انوشیروان محسنی بندپی، معاون گردشگری وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: هر اقدامی مستلزم این است که به بهترین شکل معرفی شود و  برای تبلیغات این نمایشگاه تلاش بیشتری شود. هرچند موافق این هستم که تا به الان در بخش تبلیغات ضعف‌هایی داشتیم اما با استفاده از ظرفیت و توانمندی که داریم باید بتوانیم از حمایت دولت در اجرا و عمل برخوردار شویم.

او در ادامه با اشاره به سه عنصر اساسی جذابیت، امنیت و زیرساخت در توسعه گردشگری، اظهار کرد: در بخش امنیت با توجه به تبلیغات شبانه‌روزی بیگانگان علیه کشور، به لحاظ داخلی از امنیت کافی برخورداریم و وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی نیز در صحبت‌های خود مطرح کرده است که هر فردی به ایران می‌آید و برمی‌گردد، می‌گوید ایران از آرامش خوبی برخوردار است. اما واقعیت این است که ما نیازمند تبلیغات جدی هستیم. در حوزه زیرساخت نیز به دلیل تحریم‌ها از ضعف عمیق تاریخی چه در ناوگان حمل نقل ریلی چه ناوگان هوایی و دریایی برخورداریم.

محسنی بندپی افزود: طی برآوردی که صورت گرفته است اگر ۱۹ میلیون گردشگر جذب کنیم، نیاز به ۵۰۰ هواپیما و ۸ هزار اتوبوس داریم که همگی در دست اقدام است.

وی ادامه داد: سیاست دولت چهاردهم و راهبرد وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی، استفاده همه جانبه از همه ظرفیت‌های گردشگری است و بخش خصوصی نیز باید مشکلاتشان را بیان کرده تا ما بتوانیم آن‌ها را در کسب و کار حمایت کنیم. سفرهای ارزان‌قیمت، ارائه کارت اعتباری بانکی برای گردشگران، آموزش، توانمندسازی، تبادل سفرهای خارجی از اقدام‌های مهمی است که باید توسط این معاونت برای گردشگران انجام شود.

معاون گردشگری با اشاره به اینکه از زمان باقی مانده باید برای تبلیغات استفاده کنیم، افزود: امسال حضور بخش خصوصی در نمایشگاه گردشگری بیشتر شده است. هزار و ۷۰۰ سرمایه‌گذاری در ۷۵۰ بسته سرمایه‌گذاری در این نمایشگاه ارائه می‌شود. همچنین تا امروز از ۱۲ وزیر و ۲۰ سفیر خارجی دعوت شده در این نمایشگاه حضور داشته باشند و درخواست داریم توانایی گردشگری داخلی را نشان دهیم تا ارتباط‌مان با کشورهای خارجی نیز بیشتر شود.

محسنی بندپی بیان کرد: ما وظیفه داریم همه توانمندی و ظرفیت‌های کشور را در این نمایشگاه نشان دهیم. ‌امیدواریم انعکاس این نمایشگاه بتواند به اهداف ما در شناساندن ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها کمک کرده و اقدامی عملی و مؤثر باشد.

سید مصطفی فاطمی، مدیرکل گردشگری داخلی گفت: در سال‌های اخیر بحران‌های مختلفی در بخش گردشگری داشتیم و سؤال مهم این است که برگزاری این نمایشگاه چه کمکی به توسعه گردشگری خواهد کرد؟

وی افزود: نسبت به سال گذشته سعی کردیم نقاط ضعف را کم کرده و مشکلات را بررسی کردیم. در نمایشگاه سال گذشته بحث موسیقی و تقدم و تأخر حضور شرکت‌های خارجی کمتر دیده شد و باید در این نمایشگاه بخش خصوصی گردشگری پررنگ‌تر شود و این رویکرد اصلی هجدهمین نمایشگاه گردشگری است.

مدیرکل گردشگری داخلی «صلح اقوام ایرانی و وفاق ملی» را رویکرد و شعار نمایشگاه گردشگری امسال اعلام کرد و گفت: در نمایشگاه امسال غرفه‌های بخش دولتی جای خود را به غرفه‌های بخش خصوصی می‌دهند. رویکرد امسال و شعار نمایشگاه امسال نیز تلفیق شعار سال جهانی گردشگری بر اساس رویکرد دولت که وفاق ملی است.

او درباره جزئیات برگزاری این نمایشگاه توضیح داد: حضور اقوام ایرانی در نمایشگاه امسال چشمگیر خواهد بود. این‌ نمایشگاه در ۲۰ سالن برگزار می‌شود. با اینکه کلیت نمایشگاه گردشگری است، اما صنایع دستی فاخر تنها به عنوان نماد هر استانی در نمایشگاه گردشگری حضور دارند. همچنین در این نمایشگاه استان‌های کشور، مناطق آزاد و فعالان بخش خصوصی نیز حاضرند.

فاطمی افزود: بخش خوراک و سلامت، فضای مستقلی خواهد داشت. سه سالن به بخش خوراک و یک سالن به گردشگری سلامت (۱۳۰۰ متر) اختصاص یافته است. مهم‌ترین گردهمایی گردشگری امسال با مشارکت انجمن بوم‌گردی‌ها برگزار می‌شود و بسته‌های سالانه گردشگری و ارائه بسته‌های سفری را نیز در این نمایشگاه داریم.

مدیرکل گردشگری داخلی ادامه داد: میزهای مختلف گردشگری موضوعی شامل کارگاه‌های تخصصی و آموزشی، انجمن‌های علمی، دانشجویی و دانشگاهی است. ۲۳ بهمن ماه افتتاحیه نمایشگاه است و همایش اقوام ایرانی را در کنار نشست خدمات سفر، همایش گردشگری و برندهای خوراک و همایش گردشگری سلامت خواهیم داشت.

فاطمی گفت: هر استان کشور با رویکردی مختص به خود در این نمایشگاه حضور دارد. برای مثال آذربایجان شرقی با رویکرد گردشگری ادبی و تاریخی، اردبیل رویکرد گردشگری زمستانه و ورزشی، ایلام رویکرد گردشگری طبیعت‌گردی، اصفهان گردشگری تاریخی و میراث، بوشهر گردشگری دریایی، خوزستان گردشگری اقوام، قزوین گردشگری نوین، کرمان میراث جهانی، گیلان گردشگری خوراک، مازندران گردشگری دریایی، هرمزگان گردشگری دریایی، همدان گردشگری کودک و باستان‌شناسی و ثبت جهانی هگمتانه در هجدهمین نمایشگاه گردشگری حاضر می‌شوند.

در ادامه این نشست، تشکل‌ها و فعالان بخش خصوصی گردشگری نیز انتظارات و دیدگاه‌های خود را از جمله افزایش تبلیغات محیطی نمایشگاه، سرمایه‌گذاری بیشتر در تسهیلات و حمایت‌های سفر در جریان برپایی نمایشگاه گردشگری تهران مطرح کردند.

انتهای پیام