به گزارش خبرنگار گروه جامعه ایرنا، حجت الاسلام محمدحسین پورثانی روز یکشنبه در دوره توانمندسازی مدیران و معاونین پرورشی و تربیت بدنی مناطق هدف طرح پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی اظهار کرد: این دوره با هدف برنامهریزی فعالیتهای تربیتی در جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مدارس برگزار شده است.
وی افزود: در آموزش و پرورش، فضای کارهای روزانه به قدری زیاد است که باید مدیر کارها را اولویت بندی کند.
معاون پرورشی آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: مسیر تربیت و رشد برای انسان باید پرورش یافته و بستر کاری مسئولان نظام تعلیم و تربیت، در بستر رشد قرار گیرد.
حجتالاسلام پورثانی ادامه داد: باید تلاش کرده تا زمینه تحقق حیات طیبه را در دانش آموزان فراهم کنیم چراکه در وزارت آموزش و پرورش تربیت برای دانشآموزان بسیار امر مهمی است.
وی افزود: بزرگترین چالش در آسیبهای اجتماعی عدم فهم درست از دانش آموز و نوجوان از مسائل است، نکته مهم در کاهش و جلوگیری از آسیبهای اجتماعی، نوع نگاه به دانش آموز است. باید نگاه به دانش آموز به عنوان یک انسان حیاتبخش و فعالانه باشد.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه برای حل آسیبهای اجتماعی در مدارس، اساسی ترین و حیاتی ترین نکته، نوع نگاه به دانش آموز است، گفت: دانش آموزان ولی نعمت هستند.
حجتالاسلام پورثانی عنوان کرد: در کاهش آسیبهای اجتماعی، بالا بردن فضای شور، نشاط و هیجان نکته مهمی است که دانش آموزان امروزی به آن نیاز دارند.
وی تاکید کرد: هویت بخشی به دانش آموز نکته مهم دیگر در کاهش آسیب های اجتماعی است دانش آموز باید در مدرسه احساس میزبانی کند تا انگیزه رشد پیدا کند.
معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه هویت بخشی یعنی به دانشآموز نقش و مسئولیت داده شود، یادآورشد: یکی از بسترهای مهم در دادن مسئولیت به دانش آموز، استفاده از ظرفیت تشکل ها و برنامه ریزی حضور دانش آموزان در فعالیت های تربیتی است.
پورثانی با بیان اینکه با توجه به شرایط هر منطقه کارهای متفاوتی برای انجام لازم است، توضیح داد: معنی ۳۲ منطقه هدف این نیست که این ۳۲ منطقه آسیب دارند. نیاز به غربالگری و رصد و پایش مناطق داریم.