به گزارش ایسنا، به نقل از برترینها: روز گذشته شبکه منوتو با انتشار پستهای تبلیغاتی گسترده از آغاز دوباره "بفرمایید شام" رسما بازگشت خود را استارت زد. منوتو ظاهرا در شکل جدید خود تصمیم به فروش اشتراک گرفته و تنها کسانی که اشتراک این شبکه را تهیه میکنند قادر به تماشای آن در یوتیوب خواهند بود. در واقع منوتو این بار روی شهروندان خارجنشین ایرانی حساب باز کرده و تلاش کرده در رویکرد تازه خود منافع ملیگرایان را تامین کند.
در همین رابطه کیوان عباسی مدیر این شبکه با انتشار متنی بلند در توئیتر مدعی شد: با نزدیک شدن به آغاز دوباره فعالیتهای منوتو، مایلم به پرسشی که بسیاری از شما مطرح کردهاید پاسخ دهم) چرا هزینه اشتراک ما ۱۲.۹۹£ تعیین شده است؟ این تنها یک قیمتگذاری نیست؛ بلکه بازتابدهنده ارزشی است که ما برای جامعه خود فراهم میکنیم و البته بیانگر چالشهایی است که بهعنوان یک رسانه مستقل با آن روبهرو هستیم.
و در آخر اهداف خیالبافانه شبکه متبوعش را نوشت: اشتراک شما سه هدف مهم را ممکن میکند؛ حفظ و بهبود کیفیت برنامههای منوتو؛ ادامه پخش رایگان ماهوارهای برای میلیونها نفر در ایران که توانایی پرداخت هزینه اشتراک را ندارند و بازتاب دادن صدای ایرانیان در جهان، بدون سانسور و فشارهای خارجی. منوتو کاملاً مستقل است؛ نه از سوی شرکتهای بزرگ حمایت میشود و نه بودجه دولتی دریافت میکند. اشتراک شما تضمینکننده ادامه فعالیت ما و حفظ استقلالمان است تا تمرکز ما همیشه بر شما باشد.
امید و سالومه؛ رهبران فروش اشتراک ماهیانه!
اما این آغاز با انتشار یک تیزر از سوی امید خلیلی و سالومه سیدنیا همراه شده. در واقع این دو به نوعی کمپین تبلیغاتی اشتراک ماهیانه منوتو را رهبری میکنند و به توضیح اجمالی برنامههای تازه این شبکه اعم از پخش مستندهای تازه یا آرشیو ادیت نشده آن میپردازند.
امید خلیلی تجریشی که با نام طغرل هم در برنامه «بفرمایید شام» شناخته میشد همواره در طی این 14 سال (به غیر از برههای چند ماهه) از مجریان پرکار شبکه بوده و در بازه غیبت این شبکه روی فرکانسهای ماهوارهای، تلاش میکرد با لایوهای مشترکی که با صفحه اینستاگرامی منوتو منتشر میکند ارتباطش با مخاطبان راحفظ کند. البته درباره امید خلیلی طی تمام این سالها شایعات زیادی وجود داشته و این که او بر خلاف اصول ژورنالیستی و رسانهای تلاش کرده تا به هر موضوعی اعم از فوتبال، موسیقی یا آشپزی سرکی بکشد همیشه محل نقد بینندگان بوده. به هر حال او این بار در مقام یک پرزنتور برای فروش اشتراک ماهیانه منوتو ظاهر شده.
از سویی دیگر سالومه سیدنیا هم به واسطه اظهارنظرها و فعالیتهای گسترده سیاسی شناخته میشود. او در منوتو اجرای برنامهای به اسم"سالیتاک" را بر عهده داشت و بر تخریب و تمسخر آنچه که در داخل ایران اتفاق میافتاد اصرار داشت. او هم به مانند همکارش امید، یکی از دو رهبر اصلی فروش این شبکه در فرم تازه خواهد بود تا شاید منوتو بتواند در پلتفرم یوتیوب ادامه حیات دهد.
خوانندهها به خط شدند!
خب آغاز این شبکه، شب گذشته با پخش نخستین قسمت از فصل جدید "بفرمایید شام" رقم خورد. نکته حائز اهمیت این قسمت هم مهمانان این فصل هستند که در واقع از افراد گمنام فصول گذشته به سلبریتیهای لسآنجلسی تغییر کردند. در واقع منوتو تلاش کرده تا با استفاده از افرادی مثل شهبال شبپره یا حتی شاهین نجفی، رادیکالیسم سیاسی خود را به حد اعلا برای بیننده به نمایش بگذارد. البته که افرادی نظیر منصور، عرفان، رامین زمانی و مایکل هم در ویدئوهای منتشره دیده میشوند اما جدای جنبه سرگرمی، حضور افرادی با مواضع سیاسی رادیکال و کاملا مشخص، هدف اصلی راهاندازی مجدد منوتو را فاش میکند.
باید دید این شبکه که حالا سنگ بنای خود را روی اسکناسهای پوندِ لندننشینان گذاشته تا چه حد میتواند رویاپردازیهای خود را ادامه دهد. اصلا کسی هم پیدا میشود که علاقهمند دیدن و شنیدن همان داستانها و سناریوهای قدیمی باشد؟ این که منوتو بازگشته اصلا چه دردی از زندگی سخت مردم ایران دوا میکند که این همه رپورتاژ هم برای آن میروند؟
انتهای پیام