به گزارش خبرنگار ایرنا، « احمد کرمی» روز شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان ایلام، با بیان اینکه ۶۸ فضای آموزشی در استان ایلام نیاز به بازسازی و نوسازی دارند، اظهار کرد: بهطور خاص، مدارس سنگی در این فاز اول مورد توجه قرار دارند.
وی افزود: رئیسجمهور تأکید دارند که همه ظرفیتها از جمله خیرین، بنیادها، نهادها و مردم باید برای این پروژهها به کار گرفته شوند و بهمنظور تسریع در این فرآیند، استفاده از ظرفیتهای خیرین، نهادها و مردم ضروری است.
استاندار ایلام تصریح کرد: شوراهای آموزشوپرورش بهعنوان یک نهاد مهم برای افزایش مشارکت مردمی و استفاده از خرد جمعی، نقش مؤثری در توسعه آموزشوپرورش ایفا میکنند.
وی هدف توسعه و بازسازی فضاهای آموزشی و مدارس را ایجاد زمینهای برای توسعه آموزش و پرورش عنوان کرد تا نسل جوان و آیندهساز کشور بهدرستی تربیت شوند.
کرمی با تاکید بر اینکه توجه ویژه به نسل جوان که آیندهساز کشور هستند، باید در اولویت برنامههای توسعه قرار گیرد، ابراز کرد: سلامت روان و تربیت روحی دانشآموزان باید همراه با آموزشهای علمی پیگیری شود.
استاندار ایلام با اشاره به اینکه طرح «نماد» که نظام مراقبتهای اجتماعی دانشآموزان است، باید بهصورت جدی و مستمر اجرا شود، گفت: سلامت فکری و روانی دانشآموزان موضوعی است که باید بهطور جدی در کنار آموزشهای علمی پیگیری شود.
کرمی یادآور شد: طرح «نماد» بهعنوان یکی از این برنامهها باید بهصورت جدی در دستور کار قرار گیرد تا در تمام نقاط استان بهویژه مناطق دورافتاده اجرایی شود.
وی با اشاره به اینکه در این راستا، نیاز به بهرهمندی از نظرات متخصصان و صاحبنظران برای تدوین برنامههای ویژه برای سلامت روان وجود دارد، بیان کرد: همه دستگاهها و نهادها باید بهطور یکپارچه برای رفع مشکلات آموزشی و تربیت نسلهای آینده کشور همکاری کنند.
استاندار ایلام بیان کرد: اگر ما نتوانیم در این زمینه برنامهریزیهای اصولی و اثرگذار داشته باشیم، توسعه کشور با چالشهای زیادی روبهرو خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش باید محور توسعه استان قرار گیرد، افزود: توجه به آموزش نسل جوان میتواند امنیت و پیشرفت کشور را تضمین کند و از آسیبهای اجتماعی جلوگیری کند.
کرمی در ادامه با تاکید بر اینکه در کنار پروژههای نهضت ملی مسکن که در حال اجراست، باید فضاهای آموزشی نیز احداث شوند، گفت: برنامهریزی برای احداث مدارس و مراکز آموزشی در کنار مجتمعهای مسکونی از اهمیت ویژهای برخوردار است تا از مشکلات اجتماعی و آموزشی در آینده جلوگیری شود.
استاندار ایلام در ادامه ابراز کرد: شوراهای آموزشوپرورش بهعنوان یک نهاد مردمی میتوانند در تصمیمگیریها و اجرای پروژهها نقش مؤثری ایفا کنند.
وی تصریح کرد: هدف این شوراها ایجاد ارتباط میان آموزشوپرورش و جامعه و استفاده از ظرفیتهای اجتماعی و نخبگان در برنامهریزیهای آموزشی و پرورشی است.
به گزارش ایرنا، این نشست با حضور محمدرضا عامریان نماینده معین وزارت آموزش و پرورش در نهضت عدالت فضاهای آموزشی برگزار شد.