شناسهٔ خبر: 70759851 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور:

پروژه راه آهن چابهار- زاهدان هیچ وقت تعطیل نبوده است/ ازسرگیری ریل گذاری پس از ۲ سال

تهران- ایرنا- معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با تاکید بر اینکه پروژه راه آهن چابهار- زاهدان هیچ وقت تعطیل نبوده است، گفت: طی سفر قبلی هیات دولت به استان سیستان و بلوچستان و رفع مشکلات موجود، ریل گذاری پروژه پس از حدود ۲ سال از سر گرفته شد.

صاحب‌خبر -

عباس خطیبی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: پروژه راه آهن چابهار- زاهدان همچون همه پروژه‌های دیگر کشور در این حوزه دارای سه بخش فعالیتی شامل زیرسازی، ساختمانی (احداث ایستگاه‌ها) و روسازی (خطوط و ارتباطات آن) است.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی این پروژه از اواخر سال ۹۲ خاطرنشان کرد: این پروژه در همه این سال‌ها همواره فعال بوده و هیچگاه تعطیل نبوده است، اما اتفاقی که در دو ماه گذشته افتاده این بوده که ریل گذاری و عملیات بخش روسازی پروژه مجدد آغاز شده است.

وی افزود: بنابراین اطلاق اینکه کل پروژه تعطیل بوده درست نیست و در ماه‌های گذشته در خصوص زیرسازی و ساخت ایستگاه در حال فعالیت بودیم.

خطیبی با بیان اینکه در زمینه ریل گذاری در ماه‌های گذشته مشکلاتی وجود داشته و کار انجام نمی‌شده است، ادامه داد: با رفع مشکلات، عملیات ریل گذاری مسیر خاش به ایرانشهر در سفر قبلی هیات دولت به سیستان و بلوچستان در حدود دو ماه گذشته مجدد از سر گرفته شد.

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با تاکید بر اینکه باید شرایط زیرسازی فراهم شود تا امکان ریل گذاری داشته باشیم، اضافه کرد: این پروژه هیچ وقت تعطیل نبوده است، اما موضوع ریل گذاری و روسازی در محدوده خاش به ایرانشهر مدتی به دلایلی تعطیل بوده و قادر به انجام کار نبودیم.

وی اظهار داشت: با سفر قبلی هیات دولت به این استان و رفع مشکل یاد شده، در همین فاصله زمانی دو ماهه ۲۸ کیلومتر ریل گذاری انجام شد.

خطیبی خاطرنشان کرد: مطابق هدف گذاری انجام شده و در صورت تامین منابع مالی که در سفر هیات دولت به استان سیستان و بلوچستان وعده داده شد، این پروژه مهم تا اواخر سال ۱۴۰۴ و حداکثر اوایل ۱۴۰۵ به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی بیان داشت: تکمیل این پروژه به قیمت امروز نیازمند ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار است.