شناسهٔ خبر: 70734313 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل آموزش و پرورش استان:

معلمان اصفهانی از هوش مصنوعی برای ارتقای کیفیت آموزشی استفاده کنند

مدیرکل آموزش‌وپرورش اصفهان گفت: امروزه دانش‌آموزان از ابزارهای هوش مصنوعی بهره‌مند هستند و معلمان باید از این فناوری‌ها برای ارتقای کیفیت آموزشی استفاده کنند.

صاحب‌خبر -

محمدرضا نظریان امروز پنجشنبه ۲۰ دی در نشست با کارشناسان امور شاهد استان ضمن تبریک اعیاد پیشرو به‌ویژه ولادت امام علی(ع) و روز پدر، اظهار کرد: امیدوارم در مسیر مسئولیت‌های خود، در مکتب اهل‌بیت و تحت رهنمودهای مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی)، بتوانیم در راستای تقویت مدارس شاهد و به‌ویژه مدارس دولتی اثرگذار باشیم.

وی افزود: کارشناسان مدارس شاهد باید تسلط کافی بر دانش تخصصی و مهارت‌های آموزشی و تربیتی داشته باشند و این تسلط به‌ویژه در نظارت‌ها و تحلیل چالش‌های آموزشی و تربیتی اهمیت فراوانی دارد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان بر لزوم توجه به مهارت‌های ارتباطی و روابط انسانی در مدارس شاهد تأکید و بیان کرد: مدیران، معلمان و کارشناسان مدارس شاهد باید با استفاده از مهارت‌های ارتباطی قوی، روابط بهتری با اولیا، همکاران و دانش‌آموزان برقرار کنند.

نظریان در خصوص انتخاب و سازماندهی کادر مدارس شاهد نیز اظهار داشت: در مدارس شاهد، معلمان و مدیرانی که استخدام می‌شوند باید ویژگی‌های خاصی مانند صبر، تاب‌آوری بالا و دلسوزی داشته باشند تا بتوانند به‌درستی به دانش‌آموزان خدمت کنند.

وی به استفاده از فناوری‌های نوین آموزشی و هوش مصنوعی اشاره کرد و گفت: امروزه دانش‌آموزان از ابزارهای هوش مصنوعی بهره‌مند هستند و معلمان باید از این فناوری‌ها برای ارتقای کیفیت آموزشی استفاده کنند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان بر اهمیت توجه به مشاوره و خدمات روان‌شناختی در مدارس شاهد تأکید کرد و اظهار داشت: باتوجه‌به ویژگی‌های خاص دانش‌آموزان مدارس شاهد، نیاز به خدمات مشاوره‌ای تخصصی برای دانش‌آموزان و اولیا احساس می‌شود که باید موردتوجه قرار گیرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان، وی تأکید کرد: کارشناسان مدارس شاهد باید نقش نظارتی خود را فراتر از انجام کارهای اداری ببینند و به‌عنوان افراد مؤثر در کیفیت‌بخشی به آموزش و تربیت در این مدارس، تأثیرگذار باشند.

نظریان به اهمیت توجه به سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش و تطبیق فعالیت‌های مدارس شاهد با اهداف این سند اشاره و خاطرنشان کرد: باید همواره روند اجرای سند تحول بنیادین را در مدارس شاهد مورد ارزیابی قرار داده و به طور مستمر از آن بهره‌برداری کنیم.

انتهای پیام