به گزارش ایلنا، عباس خطیبی، معاون شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل از آغاز مجدد ریل گذاری در پروژه راه آهن چابهار-زاهدان پس از دو سال وقفه خبر داد.
وی با اشاره به آغاز مجدد عملیات ریل گذاری در پروژه راه آهن چابهار زاهدان اظهار کرد: راه آهن چابهار زاهدان به عنوان یکی از ابر پروژههای زیربنایی کشور در جریان انجام عملیات ساخت و توسعه به دلیل کمبود منابع مالی و برخی موانع با مشکل تأمین ریل مواجه بود، به همین دلیل اگرچه سایر بخشها مانند زیرسازی و ساخت ایستگاهها تحت عملیات اجرایی قرار داشت، اما عملیات ریل گذاری با وقفه دو ساله مواجه بود.
خطیبی افزود: با روی کار آمدن دولت چهاردهم و تخصیص منابع مالی به راه آهن چابهار زاهدان، همچنین صدور دستور شروع عملیات ریل گذاری توسط وزیر راه و شهرسازی در سفر قبلی به استان سیستان و بلوچستان، تاکنون حدود ۲۵ کیلومتر از خاش به ایرانشهر و ۳ کیلومتر نیز در مسیر برگشت عملیات بالاست ریزی و ریل گذاری انجام شده است که در مجموع به ۲۸ کیلومتر میرسد.
معاون ساخت و توسعه راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل گفت: حدود ۴۵ کیلومتر عملیات بالاست ریزی در این محدوده انجام شده است.
خطیبی یادآور شد: حدفاصل سفر قبلی وزیر راه و شهرسازی تا به امروز علاوه بر انجام عملیات مذکور، از چابهار به سمت نیکشهر نیز حدود ۱۶ کیلومتر عملیات تراورس چینی هم انجام شده است.
وی با اشاره به علل توقف ریل گذاری طی دو سال گذشته تصریح کرد: ما در دو سال گذشته به خاطر محدودیت منابع مالی چارهای بجز انجام عملیات زیرسازی و سایر بخشها نداشتیم تا تکلیف تمرکز منابع بر روی راه آهن چابهار زاهدان و خرید ریل و تأمین تراورس مشخص شود.
وی خاطرنشان کرد: در جریان سفر قبلی وزیر راه و شهرسازی و پس از بررسی پروژه راه آهن چابهار زاهدان مشخص شد که برای تکمیل این خط ریلی به ۲۰ همت نیاز است و بلافاصله پس از تصویب آن دستور آغاز عملیات ریل گذاری توسط دکتر صادق صادر شد و سازمان برنامه و بودجه نیز کمکهای خوبی در این مدت انجام داد.
معاون شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور خاطرنشان کرد: مجموع اقدامات فوق پایداری تأمین منابع را برای ما رقم زد تا به تکمیل بخشهای روسازی که نسبت به سایر بخشها از پیشرفت کمتری برخوردار بود بپردازیم.