شناسهٔ خبر: 70672504 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان:

نیاز مصرفی استان زنجان در زمستان ۶۰۰ مگاوات برق است

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: آنچه در کنار ارزیابی‌های دوره‌ای شرکت‌ها توسط ارزیابان شرکت توانیر اهمیت دارد، موضوع خودارزیابی است.

صاحب‌خبر -

عادل کاظمی امروز (دوشنبه ۱۷ دی ماه) در نشست اختتامیه نظارت عالیه این شرکت، اظهار کرد: نظارت و ارزیابی در صنعت برق سابقه‌ای طولانی دارد و عملکرد همواره مورد ارزیابی قرار گرفته است تا در مسیر رسیدن به اهداف، موفق‌تر عمل شود.

وی افزود: هر شرکت باید عملکرد خود را به‌صورت روزانه یا ماهانه ارزیابی کند تا فاصله بین اهداف و عملکرد سنجیده شود و اقدامات لازم برای اصلاح انحرافات انجام گیرد.

او با بیان اینکه شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان به بیش از نیم میلیون مشترک خدمات‌رسانی می‌کند، تصریح کرد: نیاز مصرفی استان در تابستان ۸۰۰ مگاوات و در زمستان ۶۰۰ مگاوات است. در این راستا، اقدامات خوبی برای رفع ناترازی‌های صنعت برق انجام شده است که توسعه نیروگاه‌های خورشیدی یکی از نمونه‌های آن به شمار می‌رود.

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان همچنین گفت: در حال حاضر حدود ۱۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در حال بهره‌برداری است و انرژی تولیدی آن به شبکه برق تزریق می‌شود. افزون بر این، حدود ۷ مگاوات نیروگاه خورشیدی نیز در مرحله احداث قرار دارد. اقدامات دیگری نیز برای توسعه نیروگاه‌های خورشیدی در بخش‌های مختلف مصرف در دست پیگیری است.

کاظمی افزود: با ارزیابی‌های صورت‌گرفته، نقاط قابل بهبود به نقاط قوت تبدیل خواهد شد و از راهبردها، تجارب و توصیه‌های ارزیابان بهره گرفته خواهد شد تا خروجی هر بخش ارتقا یابد.

سرپرست تیم ارزیابی شرکت توانیر در این نشست تأکید کرد: ارزیابی، بهترین فرصت برای افزایش توانمندی‌های سازمان است.

روزبه هاشمی‌دهکردی گفت: فرآیند نظارت عالیه به سود سازمان و کارکنان آن است و موجب افزایش بهره‌وری می‌شود. این امر همچنین سازمان را در رسیدن به اهداف عالیه تعیین‌شده یاری می‌کند.

وی افزود: جذابیت‌ها و ظرفیت‌های خوبی در شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان وجود دارد، از جمله نیروهای نخبه که سرمایه‌های سازمان هستند و نمی‌توان آن‌ها را ارزش‌گذاری کرد. لازم است از این نیروهای نخبه بهره‌وری بیشتری صورت گیرد تا کیفیت خدمات ارتقا یابد.

او ادامه داد: در ارزیابی‌های انجام‌شده مشخص شد که در بخش توسعه، زحمات زیادی کشیده شده است. یکی از پیشنهادهای تیم ارزیابی، به‌روزرسانی سیستم مدیریت کیفیت است، چراکه ارتباط بین فرایندها، چرخه‌ها و ترمیم آن‌ها، با گذشت زمان بسیار حائز اهمیت است.

سرپرست تیم ارزیابی شرکت توانیر همچنین به برنامه‌ریزی‌های استراتژیک در حوزه مدیریت اشاره کرد و گفت: اطلاعات و آمارهای موجود نیازمند تدوین دقیق‌تر هستند. این وحدت رویه در آمار باعث افزایش بهره‌وری و ارائه آمار یکسان خواهد شد.

انتهای پیام