پرونده فارن افرز از بازگشت ترامپ به قدرت (بخش نوزدهم)
حماقت مرزی
آژانس گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده تخمین زده است که بیش از ۶۰ درصد از مهاجران اخیر از مکزیک یا آمریکای مرکزی نیستند، بلکه سفر خود را از مکان های دورتر مانند کلمبیا، کوبا، پرو و ونزوئلا آغاز می کنند و سپس از طریق مکزیک سفر می کنند.
صاحبخبر - نویسنده: کوری ان. شکی Kori N. Schake، پژوهشگر روابط بینالملل و از مقامات ارشد سابق در وزارت أمور خارجه، دفاع و شورای امنیت ملی امریکا دیپلماسی ایرانی: به گفته تحلیلگران مرکز برنان، یک قانون غیرانتفاعی و اندیشکده سیاست عمومی، بسیاری از آمریکایی ها نمی دانند که چرا ارتش ایالات متحده از مرزهای ایالات متحده محافظت نمی کند. اینجاست که جا برای سیاست بازی های جمهوری خواهان وجود دارد و می توانند آنچه می خواهند را به خوبی پیش ببرند. در واقع، سیاست مهاجرت ارتباط مهمی با سیاست خارجی و سلامت اقتصادی ایالات متحده دارد. نظرسنجی موسسه تحقیقاتی پیو در ژانویه 2021 نشان داد که 68 درصد از آمریکایی ها فکر می کنند که ایالات متحده در مدیریت مرزهای خود کار بدی انجام می دهد. و این درست است: از ژانویه 2020، تخمین زده می شود که 200هزار مهاجر هر ماه تلاش کرده اند به طور غیرقانونی از طریق مرز مکزیک وارد ایالات متحده شوند، این بیش از هر نقطه دیگری در 20 سال گذشته است. برخلاف پوشش رسانهای پرشور، اکثریت قریب به اتفاق این مهاجران بزرگسال هستند، نه خردسالان بدون همراه، آن طور که برخی رسانهها ادعا می کنند. قانون 1878 Posse Comitatus ارتش ایالات متحده را از فعالیت به عنوان نیروی پلیس داخلی منع می کند. ژنرالهایی که قبلاً بیش از حد تحت فشار قرار گرفتهاند، نمیخواهند وظیفه حفاظت از مرزهای ایالات متحده را بر عهده بگیرند و در انجام مأموریتهایی که ممکن است احترام آمریکاییها را برای ارتش مخدوش کند، مردد هستند. اما برای ایجاد حمایت بیشتر از تعاملات ایالات متحده در خارج از کشور، رهبران سیاسی باید نشان دهند که می توانند تلاش و منابع بیشتری را برای امنیت مرزها به کار گیرند. نظرسنجی پیو در ژانویه 2023 نشان داد که اکثریت آمریکایی ها از دادن پول بیشتر به آژانس گمرکات و حفاظت از مرزهای ایالات متحده برای ایمنسازی مرز ایالات متحده و مکزیک حمایت می کنند. بیش از اینها پول و پرسنل اضافی مورد نیاز است. آژانس گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده تخمین زده است که بیش از 60 درصد از مهاجران اخیر از مکزیک یا آمریکای مرکزی نیستند، بلکه سفر خود را از مکان های دورتر مانند کلمبیا، کوبا، پرو و ونزوئلا آغاز می کنند و سپس از طریق مکزیک سفر می کنند و وارد ایالات متحده می شوند. ایالات متحده باید در نظارت و فناوری های دیگر که توانایی آن را برای ردیابی جابهجایی مهاجران از طریق آمریکای مرکزی و ایجاد ممانعت در خارج از مرز ایالات متحده و مکزیک افزایش می دهد، بیشتر سرمایه گذاری کند. در دادگاههای جدید مهاجرت برای رسیدگی سریعتر به درخواستهای پناهندگی، در همکاری بیشتر با مکزیک برای جلوگیری از عبور مهاجران از قلمرو آن، در تعامل بیشتر با کشورهای مبدأ مهاجران، همچنین برای کمک به حل مشکلاتی که مهاجرت انبوه را تسریع می کند و علاوه بر آن برای تسهیل بازگشت مهاجرانی که معیارهای مهاجرت ایالات متحده را ندارند، ایالات متحده باید هم سرمایهگذاری بیشتری کند و هم باید تمرکز و توجه خود را بیشتر کند. شکست در تنظیم صحیح مهاجرت، ایالات متحده را به نادیده گرفتن بزرگترین فرصت ژئوپلیتیک فعلی خود یعنی تحکیم همکاری آمریکای شمالی سوق می دهد. سیاستمداران ایالات متحده به اندازه کافی در مورد جنبه های منفی مکزیک که در جنایت فرو می رود نگران نیستند و به اندازه کافی خلاقانه عمل نمی کنند تا کانادا، مکزیک و ایالات متحده را به یک پلت فرم مشترک برای انرژی، نیروی کار و تولید تبدیل کنند. با سیاستهای مهاجرتی واضحتر، زنجیرههای تامینی که در معرض خطر سلاحسازی توسط چین قرار دارند، میتوانند راحتتر به مکزیک منتقل شوند. شبکههای انرژی کالیفرنیا و تگزاس را میتوان با افزایش واردات و صادرات انرژی از کانادا و مکزیک تقویت کرد. اگر ایالات متحده فرصت هایی را برای همسایگان مجاور ایجاد می کرد تا به طور مستقیم اقتصاد ایالات متحده را تقویت کنند، آمریکایی ها مزایای شکل دادن به جهان را به روش هایی که امنیت و رفاه را گسترش می دهد، مشاهده می کردند. با این حال، تا زمانی که آمریکاییها مطمئنتر نباشند که ایالات متحده بر مرزهایش کنترل دارد، ممکن است مایل نباشند از فرصتهای همکاری که موقعیت جغرافیایی آن ارائه میدهد، حمایت کنند. منبع: فارن افرز/ تحریریه دیپلماسی ایرانی/۱۱ ادامه دارد∎