شناسهٔ خبر: 70650762 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

عضو هیئت رئیسه شورای شهر اصفهان:

برند غذای حلال می‌تواند به ارتقای صنعت گردشگری اصفهان کمک کند

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: برند غذای حلال در جایگاه صنعت گردشگری اصفهان می‌تواند بُعد اقتصادی داشته باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، احمد شریعتی امروز _یکشنبه شانزدهم دی_ در صدوشصت‌ویکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان در تذکری اظهار کرد: در تکاپوی زندگی به‌ویژه در ابعاد اقتصادی و فرهنگی و سیاسی و تاریخی، سفر و گردشگری و سیر و جهانگردی دارای نقش تعیین‌کننده و سرنوشت‌ساز است.

وی افزود: از دیرزمان مردمان خردمند برای سیر و سفر جایگاه ویژه‌ای قائل بودند و آن را بخشی از زندگی اجتماعی انسانی خویش می‌شمردند؛ خداوند در قرآن کریم می‌فرماید «پیش از شما سنت‌هایی بوده است، پس روی زمین بگردید و بنگرید» بنابراین برداشت ژرف و عمیق از این سیر و سفر مورد عنایت خداوند بوده است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با تأکید بر اینکه در گردشگری باید میراث‌دار باشیم و نه میراث‌خوار گفت: باید پرسید پدران ما برای شهر ما چه کرده‌اند و ما چه کرده‌ایم؟ برای اصفهانی که ایران را به آن می‌شناسند در این چند سال در کمیسیون گردشگری چه کرده‌ایم؟ جایگاه اصفهان در گردشگری و جذب توریست چه بوده است؟

شریعتی گفت: پایه‌ها و زیرساخت‌هایی برای گردشگری شامل هتل و امکانات، حمل‌ونقل و غذا باید ایجاد شود؛ به‌عنوان نمونه جزیره کیش قراردادی را با تاجیکستان بسته و آنچنان تبلیغ شده که گویا واحدی از کیش در تاجیکستان ایجاد شده است و هم‌اکنون با یک خط پروازی گردشگرانی از تاجیکستان به کیش می‌آیند که بی‌نهایت است.

وی با طرح چند پرسش گفت: آیا خطوط هوایی ما کفاف حل این موضوع را می‌دهد؟ قطار سریع‌السیر چقدر می‌تواند؟ وضعیت هتل‌ها نیز باید دیده شود.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در نمایشگاه صنایع غذایی برند حلال را دنبال می‌کردیم، ادامه داد: حدود ۵۶ کشور اسلامی عضو برند حلال ایسمیک هستند، یک دهم درصد اقتصاد صنعت حلال را ما ۵۶ کشور دنبال می‌کنیم، اما جایگاه اصفهان ما صفر است، در حالی که کشورهایی همچون مالزی و تایلند پیشگام شده‌اند.

شریعتی عنوان کرد: این صنعت و برند غذای حلال در جایگاه صنعت گردشگری اصفهان می‌تواند بعد اقتصادی داشته باشد.

وی تصریح کرد: استانداری و اتاق بازرگانی و شهرداری به‌ویژه در بودجه سال آینده درباره جذب گردشگری باید توجه کنند، چراکه با حدود ۱۶ کشور خواهرخوانده هستیم و باید بتوانیم بازار این ۱۶ کشور را جذب کنیم و به این صورت در گردشگری اصفهان سهیم بوده‌ایم.