شناسهٔ خبر: 70630001 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

یک مسئول در آموزش و پرورش فارس مطرح کرد:

تولید و توسعه بیشتر با آموزش دانش‌آموزان در محیط واقعی کار

رئیس اداره فنی حرفه ای و کاردانش اداره کل آموزش و پرورش فارس بیان کرد: آموزش دانش‌آموزان رشته کشاورزی در محیط واقعی کار بسیار موثرتر است و به تولید بیشتر می‌انجامد.

صاحب‌خبر -

یحیی علیرضاپور امروز، ۱۵ دی‌ماه در اولین جلسه مدیران هنرستان‌های کشاورزی استان به میزبانی هنرستان کشاورزی شهید مطهری ناحیه ۲ شیراز با ارائه گزارشی از وضعیت آماری موجود در هنرستان‌ها پرداخت و برنامه‌ها و سیاست‌های پیش روی دفتر فنی حرفه‌ای و کاردانش وزارت و اداره کل را در ارتباط با هنرستان‌های کشاورزی تشریح کرد و گفت: در محیط واقعی کار، آموزش دانش‌آموزان می‌تواند موثرتر واقع شده و در زمینه کشاورزی قطعاً این نوع آموزش به تولید می‌انجامد. از این رو یکی از شاخص‌های آموزشی موفق در هنرستان‌های کشاورزی، افزایش توسعه کمی و افزایش تولید در بستر آموزش است.

 وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری «مدظله العالی» و تأکیدات مسئولان در خصوص اهمیت مسئله امنیت غذایی و خودکفایی در محصولات پایه کشاورزی گفت: فارغ‌التحصیلان هنرستان‌های کشاورزی در این زمینه می‌توانند سهم بسیار بزرگی داشته باشند و انتظار داریم برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای توسعه و افزایش درصد سهم هنرجویان کشاورزی انجام شود. 

محمدباقر نافه گشا، کارشناس مسئول اداره فنی و حرفه‌ای اداره کل آموزش و پرورش فارس نیز در این جلسه ضمن بیان اهمیت اجرای طرح آموزش همراه با تولید یا خدمات، گفت: باید از تمام ظرفیت‌های موجود به‌ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان در جهت ایجاد و توسعه کمی و کیفی رشته‌های کشاورزی استفاده شود. 

شهره جهانشاهی، اداره فنی و حرفه‌ای اداره‌کل آموزش و پرورش فارس نیز همدلی و همیاری در مجموعه هنرستان‌ها را رمز موفقیت در تمامی امور ذکر کرد و افزود: امیدواریم با بیان مشکلات و ارتباط بیشتر با اداره‌کل بتوانیم شاهد پیشرفت کمی و کیفی آموزش‌های مذکور باشیم. 

انتهای پیام