جوان آنلاین: حمید کثیری در کانال شخصی خود در پیامرسان «ایتا» نوشت: در پیام امروز آقا برای مدیریت رسانه ملی، فارغ از فرامتن پیام، یک نکته به نظرم مهم آمد که طرح شود. آقا فرمودند: «امروز پیروزی یک طرف را توانایی او در گرفتن و رساندن پیام و روایت او از واقعیت، رقم میزند، بسیار پیش و بیش از آنکه ابزارهای نظامی وارد میدان شوند و در آن اثر بگذارند.»
این حرفی است که بسیاری از فعالان رسانه چند وقت است میزنند. دیگر رسانه، پیوست نیست و استفاده از لفظ پیوست رسانهای هم احتمالاً دقیق نیست. رسانه خود خود متن میباشد و طبیعی است بسیاری از تصمیمات متأثر از آن باشد، موردی که کمتر فهم میشود! مشکل دیگر هم اینجاست که بسیاری از مسئولان نه تنها رسانه را کماکان پیوست میدانند، بلکه فهمشان از رسانه، مربوط به رسانههای یکی، دو دهه قبل است! امروز مراجع رسانهای بسیار متفاوت شدهاند و بعضاً یک میکرورسانه چابک و کمخرج، از چندین رسانه عریض و طویل مؤثرتر است.
پینوشت: میتوانیم مخاطب پیام آقا را صرفاً رسانه ملی فهم کنیم و خیال خودمان را راحت کنیم، اما ظاهراً اینچنین نیست! این خطابی به همه ماست.
رسانه دیگر پیوست نیست
در پیام امروز آقا برای مدیریت رسانه ملی، فارغ از فرامتن پیام، یک نکته به نظرم مهم آمد که طرح شود
صاحبخبر -
∎