شناسهٔ خبر: 70596562 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ارتقای ایمنی محور‌های ارتباطی شهرستان میاندوآب نیازمند تامین اعتبارات ملی و استانی 

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی از اجرای خط کشی با اعتبار ۱۷میلیارد تومان در محور‌های مواصلاتی شهرستان میاندوآب خبر داد. 

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،ارسلان شکری مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی در جلسه بررسی مشکلات راه‌های شهرستان میاندوآب که در دادگستری استان برگزار شد با اشاره به اینکه جاده نیز در کنار عوامل فنی و مهندسی خودرو، آموزش و فرهنگسازی، امداد رسانی حین و بعد تصادف و اجرای مقررات در بروز سوانح رانندگی تاثیرگذار است، تصریح کرد: شهرستان میاندوآب بعنوان چهارراه کریدور‌های استان بوده و در ۲ سال گذشته راهداری استان اهتمام ویژه‌ای در جهت ایمن سازی و ارتقای زیر ساخت‌های جاده‌ای این شهرستان داشته است.
 
شکری اظهارکرد: اجرای خط کشی در نقاط حادثه خیز با اعتبار ۱۷ میلیارد تومان، اجرای انواع رو کش آسفالت در راه‌های اصلی، فرعی وروستایی با اعتبار ۷۹ میلیارد تومان از جمله این اقدامات است وقرار داد روکش به ارزش ۲۸ میلیارد تومان نیز منعقد شده و اجرا خواهدشد.
 
مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی با اشاره به اینکه بدلیل ناکافی بودن اعتبارات استانی، تمامی اقدامات دراین مدت با اعتبارات ملی انجام شده است، یادآور شد: تلاش می‌کنیم برای ایمن سازی، روکش آسفالت و خط کشی جاده‌های ارتباطی میاندواب، باروق و چهار برج نیز از اعتبارات ملی استفاده کنیم. 
 
وی ارتقای ایمنی محور‌های ارتباطی شهرستان میاندوآب را نیازمند تامین اعتبارات ملی و استانی دانست و ادامه داد: با وجود اینکه ۳۶ کیلومتر از محور سرچم به اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تحویل داده شده هنوز اعتباری برای ایمن سازی این محور در نظر گرفته نشده است با این وجود آمادگی داریم در صورت نیاز لکه گیری و روکش رادر این محور انجام دهیم.
 
مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی تصریح کرد: ارزش شبکه راه‌های استان ۹۶ هزارمیلیارد تومان بوده که طبق استاندارد باید سالانه نزدیک به ۵ هزار میلیارد تومان برای نگهداری این راه‌ها تخصیص یابد که با وضعیت موجود فاصله بسیاری وجود دارد.
 
این مقام مسئول با تاکید به اینکه در بحث جداسازی محور‌ها به ویژه محور‌های جنوب استان قرارداد‌های خوبی منعقد شده است، افزود: آذربایجان غربی دارای معادن فراوانی است که متاسفانه این معادن هیچ اقدامی برای نگهداری راه‌های استان انجام نداده‌اند و خود مخرب و قاتل راه‌های مواصلاتی استان محسوب می‌شوند.