شناسهٔ خبر: 70592228 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین خبرداد؛

اصلاح سیستم پرداخت کرایه اتوبوس‌های قزوین

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین گفت: تمامی دستگاه‌های پرداخت موجود در اتوبوس‌ها، مینی‌بوس‌ها و ون‌ها طی ماه‌های آینده تعویض و مشکلات مربوط برطرف می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ سید«محمدمهدی تقوی» مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین در خصوص اقدامات این سازمان اظهارکرد: طی چند ماه اخیر، این سازمان بزرگ‌ترین طرح دهه گذشته خود را حول محور اصلاح سیستم‌های پرداخت کرایه اجرا کرده است. در این طرح قرار است تمامی دستگاه‌های پرداخت موجود در اتوبوس‌ها، مینی‌بوس‌ها و ون‌ها طی ماه‌های آینده تعویض و مشکلات مربوط برطرف شود.

وی افزود: براین اساس شهروندان دیگر نیازی به خرید کارت‌های شهروندی نخواهند داشت و می‌توانند کرایه خود را با کارت‌های بانکی و حتی از طریق موبایل پرداخت کنند.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین تصریح کرد: شارژ این کارت‌ها نیز دیگر محدود به باجه‌ها نخواهد بود و امکان انجام آن در یک هزارو۵۰۰ فروشگاه دارای دستگاه کارت‌خوان، اپلیکیشن موبایل یا سایر ابزارهای بانکی فراهم خواهد شد.

تقوی ادامه داد: با نصب سیستم‌های هوشمند، شهروندان قادر خواهند بود زمان دقیق رسیدن اتوبوس به ایستگاه مدنظر را مشاهده کرده و از انتظارهای طولانی بپرهیزند. همچنین، تجهیزاتی در ایستگاه‌ها نصب می‌شود که به مسافران زمان تقریبی ورود اتوبوس را اطلاع‌رسانی می‌کند.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین عنوان کرد: امسال ۲۵دستگاه مینی‌بوس جدید وارد ناوگان استان شده و با وجود مشکلات ناشی از کمبود قطعات و هزینه‌های بالا، برای سال آینده؛ خریداری ۳۰ تا ۴۰اتوبوس در نظر گرفته شده است.

تقوی افزود: با توجه به قیمت هر دستگاه و نرخ دلار، تأمین این اتوبوس‌ها هزینه‌ای بالغ‌بر ۴۰۰ تا ۵۰۰میلیارد تومان خواهد داشت.

وی با تاکید براینکه ارتقای کیفیت و به‌روز شدن ناوگان از اهداف اصلی سازمان است گفت: حدود ۱۱۰دستگاه در ناوگان با میانگین عمر ۱۷سال فعال هستند.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین بهبود شرایط کاری رانندگان را از اولویت‌های اصلی دانسته و بیان کرد: طی دو سال اخیر با همکاری شهردار و شورای شهر، حقوق و مزایای رانندگان افزایش یافته تا سطح رضایت آن‌ها بیشتر شود.  

تقوی خاطرنشان کرد: اقدامات دیگری مانند یکسان‌سازی رنگ ایستگاه‌ها و برنامه پنج‌ساله برای نوسازی سایه‌بان‌ها نیز در دستور کار قرار دارد.

وی در خصوص تبلیغات نامناسب در ایستگاه‌های اتوبوس عنوان کرد: سازمان طی دو سال اخیر اقدام به پاکسازی آن‌ها با کمک قوای قضایی کرده است. فرهنگ‌سازی مستمر برای جلوگیری از چسباندن تبلیغات غیرمجاز ضروری است و تاکنون حدود ۷۰درصد این مشکلات برطرف شده است.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین با تاکید براینکه سازمان نظارت دقیق بر رفتار رانندگان دارد افزود: سامانه جی‌پی‌اس تمامی اتوبوس‌ها فعال بوده و تخلفات مانند توقف خارج از ایستگاه شناسایی و پیگیری و موارد تخلف به کمیته انضباطی ارجاع می‌شود.

تقوی اظهار کرد: فعالیت ناوگان در قالب سه شرکت انجام می‌شود و موضوعات بیمه‌ای رانندگان نیز باتوجه به قوانین کار در حال پیگیری است. همچنین برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی بی‌آرتی بین دانشگاه بین‌الملل و میدان آزادی در سال آینده در دستور کار قرار دارد.