به گزارش خبرآنلاین از خراسان، علی یزدانی در گفتگویی با بیان اینکه میزان تماسهای مزاحمی با اورژانس ۱۱۵ این دانشگاه در ۹ ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از ۱۵ درصد افزایش یافته، اظهارکرد: در این بازه زمانی، ۳۶ هزار و ۷۰۶ تماس مزاحمی با اورژانس پیشبیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد برقرار شده است.
وی گفت: در این مدت کل تماسهای حاصل شده با اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۹۵۴ هزار و ۳۵۷ تماس مردمی بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۶ درصد افزایش داشته است.
رئیس اورژانس پیشبیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: از مجموع تماسهای مردمی برقرار شده با اورژانس این دانشگاه، نزدیک به چهار درصد مزاحمی، بیش از ۴۵ درصد تماس های نامرتبط، نزدیک به ۲۰ درصد تماس مشاورهای و ۳۱ درصد تماس منجر به ماموریت بوده است.
یزدانی تصریح کرد: یکی از مشکلات مهم در حوزه فوریت های پزشکی موضوع مزاحمتهای تلفنی و اشغال خطوط اورژانس ۱۱۵ است که تاخیر در ماموریتهای امدادرسانی به بیماران بدحال مانند سکته های قلبی و مغزی و همچنین مصدومان ترافیکی را بدنبال دارد.
وی گفت: اگرچه تاکنون از طریق آموزشهای همگانی و اطلاع رسانیهای عمومی در خصوص پیشگیری از مزاحمتهای تلفنی اقدام شده است، اما همچنان این مزاحمت ها ادامه دارد.
46