شناسهٔ خبر: 70587978 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

قاسمی: آسیب‌های اجتماعی با اجرای طرح «قاضی در مدرسه» کاهش می یابد

مدیرکل آموزش و پرورش فارس اظهار کرد: طرح «قاضی در مدرسه» با هدف فرهنگ‌سازی در کاهش جرم، افزایش شادی و ملزم بودن به مقررات می‌تواند نویدبخش آینده روشن در استان باشد. مدیرکل آموزش و پرورش فارس اظهار کرد: طرح «قاضی در مدرسه» با هدف فرهنگ‌سازی در کاهش جرم، افزایش شادی و ملزم بودن به مقررات می‌تواند نویدبخش آینده روشن در استان باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از فارس ، فرشید قاسمی امروز، ۱۲ دی‌ ماه در همایش اجرای طرح «قاضی در مدرسه» در سالن دادگستری استان فارس، اظهار کرد: گاهی اوقات سختی‌ها و دشواری‌ها همچون مه غلیظ در هوا اجازه نمی‌دهد تا دانش‌آموز حقایق را ببینند. لذا نیاز به مه‌شکن دارند که قضات می‌توانند این نقش را برای دانش‌آموز به خوبی ایفا کنند.

وی با اشاره به اینکه باید آموزش شیوه‌های حل مسئله، تفکر و ... در طرح «قاضی مدرسه» در دستور کار قرار گیرد، گفت: مطمئناً اجرای این طرح، میزان جرائم و وقوع جرم را کاهش خواهد داد. لذا این طرح با هدف فرهنگ‌سازی در کاهش جرم و افزایش شادی و ملزم بودن به مقررات می‌تواند نوید بخش آینده روشن در استان باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس ویژگی‌های طرح قاضی در مدرسه را برشمرد و افزود: آموزش مهارت‌های اجتماعی، ایجاد تفکر نقادی، ایجاد اعتماد به نفس و .... از ویژگی‌های طرح «قاضی مدرسه» است.

قاسمی با بیان اینکه باید به دانش‌آموز تلقین کرد که می‌تواند با آسیب‌ها مبارزه و از وقوع جرم پیشگیری کند، گفت: دانش‌آموز باید بتواند سره را از ناسره تشخیص دهد و دقیق بودن را بیاموزد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با تصریح اینکه در طرح قاضی در مدرسه باید از فناوری روز استفاده شود، اظهار کرد: در طرح «قاضی در مدرسه» بازخورد باید بهنگام، به اندازه، دقیق و همراه با امیدوار کردن دانش‌آموز باشد.

وی بر بهره‌مندی از پژوهش در این طرح تاکید کرد و گفت: در طرح «قاضی در مدرسه» نقش هریک از عوامل باید تعریف شود و کار بر روی گروه‌های کوچک موثرتر و موضوعات نیز از قبل تعیین شود.

قاسمی ادامه داد: روش فکر کردن راجع به موضوعات و تحلیل مسائل از جمله مواردی است که در این طرح باید به آن پرداخته شود، چراکه دانش‌آموزان روش اندیشیدن را به درستی نیاموخته‌اند. 

انتهای پیام 

برچسب‌ها: