شناسهٔ خبر: 70584240 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

در گفت‌و‌گو با دانشجو:

چاره‌ای جز ایجاد معابر جدید در یزد نداریم / بلوار ایرج افشار تا پایان سال به بهره برداری میرسد

حامد شیشه بری مشاور و دستیار شهردار یزد در تشریح وضعیت ترافیکی شهر گفت: راه حل اصلی ترافیک شهری ایجاد معابر شهری جدید است.

صاحب‌خبر -

حامد شیشه‌بری مشاور و دستیار شهردار در امور شهرسازی، عمرانی و حمل‌ونقل و ترافیک در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، گفت: ترافیک از اقتضائات زندگی شهری است و یزد هم از این قاعده مستثنا نیست، علی‌رغم برخی مشکلات، نسبت به سایر شهرهای مشابه، یزد از وضعیت ترافیکی مناسبی برخوردار است، عمده مشکلات ترافیکی شهر یزد مربوط به بلوار دانشجو و امتداد آن تا میدان باهنر و سه‌راه آزادشهر تا فلکه دوم آزادشهر است، البته این مشکل در طول شبانه‌روز نیست و در ساعات اوج تردد به وجود می‌آید.

راه حل اصلی ترافیک یزد ایجاد معابر جدید است

شیشه‌بری در ادامه گفت: راه‌حل اصلی ترافیک شهری یزد ایجاد معابر شهری جدید است، اصلاح هندسی معابر و اقداماتی از این دست، تأثیر قابل توجیهی ندارند، وقتی میان افزایش وسایل نقلیه در شهر و احداث معابر شهری تناسب ایجاد نشود روز به روز باید شاهد افزایش مشکلات ترافیکی باشیم، طبق آمار سالانه بین ۱۵ تا ۱۶ هزار خودرو برای استان یزد شماره گداری می‌شود که بخش قابل‌توجهی از این آمار وارد شهر یزد می‌شود، متأسفانه به‌موازات خودروهای وارد شده به یزد معبر جدید ایجاد نکردیم و این مسئله روز از مهم‌ترین علل مشکلات ترافیکی یزد است.

ایرج افشار تا پایان سال به بهره برداری میرسد

مشاور شهردار یزد تصریح کرد: در حال حاضر چندین معبر جدید در حال احداث است که مهم‌ترین آنها پروژه ایرج افشار است، احداث بلوار ایرج افشار و اتصال آن با بلوار فلاح‌زاده بخش قابل‌توجهی از ترافیک شهری را حل می‌کند، این پروژه تاکنون ۵۵ درصد پیشرفت داشته است و طبق برنامه تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

قطار شهری به دوره ششم مدیریت شهری نمی‌رسد

وی در پایان گفت: مسئله قطار شهری موضوعی است که از سال‌های گذشته نیز محل بحث بوده است، ایده اصلی برای اجرایی‌کردن قطار شهری یزد هم به این صورت است که ریل‌های مربوط به قطارهای بین‌شهری به خارج از شهر منتقل شوند و از این مسیر قطارهای بین‌شهری برای قطار شهری استفاده کنیم، بخش عمده‌ای از رایزنی‌های مربوط به این پروژه باید در سطح ملی شکل بگیرد و طبیعتاً به دوره ششم مدیریت شهری نخواهد رسید.