یکی از کاستی های این مصوبه آن است که موضوع سهمیه نفت گاز خودروهای حمل و نقل درون شهری در این مصوبه مسکوت مانده است.
انتشار مصوبه هئیت وزیران در مورد چگونگی فروش گازوئیل آزاد، واکنش های در بین فعالان حوزه حمل و نقل به دنبال داشته لست.
به گزارش تین نیوز، تعدادی از رانندگان کامیون و دیگر مصرف کنندگان گازوئیل به ذکر ابهامات و کاستی های این مصوبه پرداخته و خواستار رفع این ابهامات شده اند.
به گفته محسن متقین فعال بخش حمل و نقل جاده ای کالا، یکی از کاستی های این مصوبه آن است که موضوع سهمیه نفت گاز خودروهای حمل و نقل درون شهری در این مصوبه مسکوت مانده است.
وی خاطرنشان کرد: در مصوبه هیئت دولت، همچنین نرخ سوخت ماشین آلات کشاورزی و میزان سهمیه آنها مشخص نیست.
متقین افزود: ضمن این که در مصوبه دولت نرخ و میزان سهمیه ماشین آلات راه سازی نیز مشخص نشده است.
وی تاکید کرد: پروژه های عمرانی مستقر در خارج از شهرها مانند میکسر ها و بتن سازها، وسائط نقلیه داخل معادن، وسائط نقلیه حمل و نقل دریایی و مشاغل مرتبط با آنها مانند لنج های مختلف ماهیگیری و مسافری مسیر های کوتاه و صدها مصرف کننده دیگر که سهمیه آنها براساس پیمایش تعیین نمی شود ظاهراً چالش های پیش رو هستند.
متقین ادامه داد: ظاهرا تصمیم سازان این گونه القاء کرده آند که قاچاق سوخت فقط توسط حمل و نقل جاده ای اتفاق می افتد.
به گزارش تین نیوز، آیین نامه اجرایی جز (۱) بند ث ماده واحده تبصره ۴ قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در تاریخ دوم آبان مصوب شد.
در ماده ۸ این مصوبه تاکید شده که دریافت سوخت نفت گاز ( گازوئیل) مازاد بر سهمیه بر اساس این آیین نامه، صرفا با درخواست متقاضی و با قیمت خرید نفت گاز از پالایشگاه ها، در سقف ۳۰۰ تا ۶۰۰ لیتر در ماه ، امکان پذیر است.
مصوبه را از اینجا دریافت کنید.