به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان لرستان ، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به نرخ پاسخگویی 88.89 درصدی به استعلامات از طریق پنجره واحد زمین در استان لرستان طی آذرماه گفت: در این بازه زمانی ، مجموعا 3525 استعلام به این سامانه ارسال شده است که از این تعداد 3125 مورد پاسخ داده شده و 399 مورد در دست بررسی است .
وی با اشاره به اینکه این سامانه با استفاده از زیر ساختهای که از طریق مرکز ملی تبادل اطلاعات و استعلامات بین دستگاهی سازمان فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات و سایر دستگاههای مرتبط با حوزه زمین ، به عنوان ابزاری برای تسهیل فرآیندهای مرتبط با زمین و شفاف سازی امور ، نقش مهمی در مدیریت درخواست های مردمی و کاهش بروکراسی دارد گفت: بر اساس گزارش سامانه مدیریت پنجره واحد زمین، استان لرستان در بررسی عملکرد دستگاه ها و استعلام ها، به همراه استان های خراسان شمالی، ایلام، زنجان، کرمان و بوشهر با میانگین زمان 6 روز پاسخگویی خدمات ، موفق به کسب رتبه دوم کشوری در آذرماه شده است.
صارمی در ادامه افزود: بیشترین استعلام استان در آذرماه مربوط به بنیاد مسکن با 1357 استعلام می باشد و 44 درصد استعلامات استان از نوع خدمت-مجوز و 56 درصد از نوع خدمت-استعلام بوده است.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه رصد و پایش اراضی گفت: در این حوزه نیز از طریق این سامانه 611 مورد تغییرات شناسایی به مساحت 165 هکتار شناسایی شده است که 223 تخلف به مساحت 58 هکتار به دستگاه های اجرایی استان ارجاع شده است و تا امروز حدود 29 هکتاراز این گزارشها توسط واحدهای گشت و یگانهای حفاظت دستگاههای متولی بررسی شده است.
شناسهٔ خبر: 70581905
- سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر
لرستان ، دومین استان کشور بر اساس میانگین پاسخگویی به استعلامات سامانه زمین در آذرماه | وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
مجتبی صارمی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان لرستان از کسب رتبه دوم عملکرد دستگاه های اجرایی استان بر اساس شاخص پاسخگویی به استعلامات سامانه پنجره واحد زمین در آذرماه خبر داد.
صاحبخبر -
∎