به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین گفت: به زودی تغییر و اصلاح سیستمهای نرخ کرایهای سازمان اتوبوسرانی استان انجام خواهد شد.
تقوی در گفتگوی حضوری با برنامه روی خط باشید گفت: طی چند ماه گذشته بزرگترین طرح سازمان اتوبوسرانی در دهه اخیر تغییر و اصلاح سیستمهای نرخ کرایه بوده است که کل دستگاههای پرداختی موجود در اتوبوسها، مینی بوسها و ونها طی چند ماه آینده تعویض و همه نواقص برطرف خواهد شد.
تقوی افزود: افراد دیگر نیاز به خرید کارت شهروندی ندارند و با کارتهای بانکی و موبایل خود میتوانند هزینه را پرداخت کنند و شارژ آن دیگر در باجهها نیست و در ۱۵۰۰ فروشگاه که دستگاههای کارتخوان مختلف دارند، اپلیکیشن موبایل و دستگاههای بانکی افراد میتوانند شارژ کارت پول را انجام دهند.
مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین اضافه کرد: این سیستم هوشمند باعث میشود شهروندان بتوانند زمان رسیدن اتوبوس به ایستگاه مدنظر را رصد کنند و دیگر نیاز به انتظار در ایستگاه ندارند و همچنین در ایستگاهها دستگاهی نصب خواهد شد تا زمان رسیدن اتوبوس را نشان میدهد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه امسال ۲۵ دستگاه مینی بوس وارد ناوگان استان شده است گفت: به دلیل اینکه خودروسازها در کشور امکانات تولید انبوه برای ارسال به همه شهرها را ندارند، با توجه به قیمت بالای یک اتوبوس و یارانهای که دولت برای ناوگان حمل و نقل عمومی پرداخت نمیکند با وجود این مشکلات شهردار و اعضای شورای شهر برای سال آینده حدود ۳۰ تا ۴۰ دستگاه اتوبوس در بودجه پیش بینی کردهاند برای خریداری که با دلار ۵۰ تومان حدودا ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه آن میشود که هزینه هر اتوبوس ۱۰ میلیارد تومان است که پیش بینی میشود احتمالا تا ۵۰۰ میلیارد تومان هم برسد که برای نوسازی در نظر گرفته شده که اتفاق خواهد افتاد.
به گفته تقوی، حدود ۱۱۰ دستگاه از اتوبوسهای ما میانگین عمر ۱۷ سال دارند که نسبت به کل در کشور در ردههای دوم و سوم هستیم و هر چه بتوانیم خود را بروزتر کنیم و کیفیت ناوگانمان ارتقا خواهد یافت.
به گفته مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین با توجه به میزان محدودیت بودجه و شرایط اقتصادی اولویت در مرحله اول افرادی که ناوگان را هدایت میکردند در شرایط خوبی به سر نمیبردند و تمایلی برای ادامه کار نداشتند و در این دو سال توانستیم با کمک شهردار و اعضای شورای شهر بحث حقوقی و میزان پرداختی به مالکین خودرو را افزایش دهیم که اکنون در شرایط مناسبی قرار گرفتند و سعی کردیم حداقلها برای ایستگاهها انجام دهیم رنگهای ایستگاهها را یکرنگ کردیم و همچنین به تناسب سعی میکنیم طی برنامه ریزی ۵ ساله سالی ۲۵ سایه بان را نو سازی بکنیم که طی ۵ سال نو سازی کامل شود.
وی در خصوص نصب تبلیغات آگهی در ایستگاههای اتوبوس هم افزود: در طول یک هفته تمام ایستگاههای اتوبوس شستشو و همزمان با شستشو تمام تبلیغات پاکسازی میشود و متاسفانه به دلیل عدم رعایت افراد و زیاد بودن این موضوع طی دوسال اخیر عکس تبلیغات را تهیه و از طریق قوه قضاییه اقدام کردهایم و طی تذکراتی که داده شده ۷۰ درصد پاکسازیها و تذکرات تاثیر گزار بوده است و برطرف شدن این موضوع تنها با فرهنگ سازی امکان پذیر است.
تقوی اضافه کرد: هر هفته سه شنبه حدود ۱۵ پرونده در هیات انظباطیسازمان رسیدگی میشود قسمت اعظم موارد جزیی هم هست که به جلسه وارد میشود و مهمترین آنها هم سوار و پیاده کردن افراد در خارج از ایستگاهها ست.
وی ادامه داد: تمام اتوبوسهای سازمان مجهز به جی پی اس هستند و وقتی اتوبوسها خارج از ایستگاه توقف کنند سیستم پایش ما متوجه میشود و علاوه بر فرستاندن پیامک و تذکرات تلفنی اگر تخلفات در این زمینه طی یک روز زیاد باشد به کمیته معرفی و و اگر دلایل مستدل نیاورن د جریمه برای او صادر میشود.
به گفته تقوی با هدف گذاری که انجام شد ناوگان در قالب ۳ شرکت در حال فعالیت است و در حال ساماندهی رانندهها هستند و حقوقها را به حداقلهای قانون کار رساندیم و به محض انعقاد قراردادهای بیمه آنها انجام میشود.
بحث بی آرتی را را در سال آینده از دانشگاه بین الملل تا میدان آزادی در برنامه داریم.