به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجتالاسلام والمسلمین حسین ملانوری معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزههای علمیه کشور در گفتوگویی با اشاره به بیانات و رهنمودهای مقام معظم رهبری دربارهی تبلیغ در جمع مبلغان گفت: در مرکز مدیریت حوزههای علمیه فعالیت گستردهای برای طراحی و اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری صورت گرفت.
وی در ادامه با اشاره به تدوین طرح تحول تبلیغ در حوزههای علمیه گفت: نظر خواهی از ۷۰۰ استاد، پژوهشگر و مبلغ موفق و نخبهی تبلیغی در سطح کشور انجام گرفت و ایدههای مختلف گردآوری شد این طرح الان به تمام حوزهها و معاونتها ابلاغ شده است و نگاشت نهادی آن نیز اتفاق افتاده است و ابلاغ شده است.
معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزههای علمیه کشور افزود: طرح تحول تبلیغ حوزههای علمیه در پنج راهکار پژوهشی، آموزشی، تهذیبی، تبلیغی و بین المللی برای تحول در نظامات حوزه به غایت تبلیغ دین دیده شده است.
حجتالاسلام والمسلمین ملانوری ادامه داد: طرح تحول تبلیغ در حوزه به معنای تحول در نظام آموزش، تهذیب، پژوهش و بخش بینالملل حوزه و تبلیغ است که با هدف تحقق مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر این که معارف الهی به گوش و ذهن و قلب مخاطب برسد و در رفتار او متجلی و جزو هویت او بشود، تدوین شده است.
وی ادامه داد: مخاطب ممکن است یک انسان عادی یا کم سواد یا باسواد و یا متخصص ایرانی یا خارجی باشد که تمام این افراد مخاطب تبلیغ هستند، در نتیجه ما باید هم محتوای تبلیغ متناسب با اصناف و اقشار و گروههای مختلف و افراد فرهیخته جهان تولید کنیم و هم روش های تبلیغی متناسب با قشرها و گروههای مختلف را ارائه دهیم و هم مبلغان مناسب برای تبلیغ در عرصههای مختلف داخلی و بینالمللی در حوزه تربیت شوند.
معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزههای علمیه کشور بیان کرد: طرح تحولی حوزه با ۱۰۵ راهکار که بعضی کوتاه مدت و برخی بلند مدت هستند میخواهد ما را به این هدف تبلیغی در کشور و بین الملل برساند.
حجتالاسلام والمسلمین ملانوری افزود: هماهنگی بین نهادهای عالی حوزه برای اجرای طرح تحول تبلیغ صورت گرفته است و از همهی افراد نظر خواهی و درخواست شده است.
وی اظهار کرد: همهی نهادهای عالی حوزوی کمک کنند تا طرح تحولی تبلیغ اجرا بشود و در سال جاری سه تا از راهکارهای این طرح به صورت مشترک توسط سازمان تبلیغات اسلامی، دفتر تبلیغات اسلامی و معاونت تبلیغ حوزههای علمیه در حال اجرا است.
معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزههای علمیه کشور بیان کرد: برای معاونت تبلیغ حوزه، ده طرح کوتاه مدت برای سال ۱۴۰۳ مقرر شده بود که اجرا کند و به لطف خدا برای هر ده طرح، طرحهای عملیاتی طراحی شده است و در مراحل قانونی قرار گرفته و توسط مراجع ذیربط تصویب شده است و تا حدی بودجهی کار هم تامین شده و عملیات این طرحها در سطح کشور شروع شده است.
حجتالاسلام والمسلمین ملانوری گفت: به عنوان نمونه طرح هماهنگی و تعامل شبکهای مبلغان که یک طرح بسیار گسترده است و همهی مبلغان کشور در عرصههای مختلف در یک کانون عظیم تبلیغی قرار میگیرند یا توسعه تبلیغ مجازی که یکی از طرحهای ده گانه برای ۱۴۰۳ است و الان در دستور کار قرار دارد و بیش از ۱۶ مرکز اینترنتی در ۱۶ استان ایجاد شده است و تا آخر سال قریب به اتفاق استانها دارای مرکز تبلیغ مجازی خواهند بود و آنجا با برنامهی خاص محتواها تولید می شود بعد از رصدی که انجام می شود در شبکهی انتشار قرار میگیرد.
وی در پایان گفت: طرح تولید فیلم سینمایی و طرحهای دیگر در دست اقدام است که در ذیل طرح تحول تبلیغی حوزههای علمیه ان شاءالله اجرا خواهند شد.
به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجتالاسلام والمسلمین حسین ملانوری معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزههای علمیه کشور در گفتوگویی با اشاره به بیانات و رهنمودهای مقام معظم رهبری دربارهی تبلیغ در جمع مبلغان گفت: در مرکز مدیریت حوزههای علمیه فعالیت گستردهای برای طراحی و اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری صورت گرفت.
به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجتالاسلام والمسلمین حسین ملانوری معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزههای علمیه کشور در گفتوگویی با اشاره به بیانات و رهنمودهای مقام معظم رهبری دربارهی تبلیغ در جمع مبلغان گفت: در مرکز مدیریت حوزههای علمیه فعالیت گستردهای برای طراحی و اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری صورت گرفت.
سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رساوی در ادامه با اشاره به تدوین طرح تحول تبلیغ در حوزههای علمیه گفت: نظر خواهی از ۷۰۰ استاد، پژوهشگر و مبلغ موفق و نخبهی تبلیغی در سطح کشور انجام گرفت و ایدههای مختلف گردآوری شد این طرح الان به تمام حوزهها و معاونتها ابلاغ شده است و نگاشت نهادی آن نیز اتفاق افتاده است و ابلاغ شده است.
معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزههای علمیه کشور افزود: طرح تحول تبلیغ حوزههای علمیه در پنج راهکار پژوهشی، آموزشی، تهذیبی، تبلیغی و بین المللی برای تحول در نظامات حوزه به غایت تبلیغ دین دیده شده است.
حجتالاسلام والمسلمین ملانوری ادامه داد: طرح تحول تبلیغ در حوزه به معنای تحول در نظام آموزش، تهذیب، پژوهش و بخش بینالملل حوزه و تبلیغ است که با هدف تحقق مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر این که معارف الهی به گوش و ذهن و قلب مخاطب برسد و در رفتار او متجلی و جزو هویت او بشود، تدوین شده است.
وی ادامه داد: مخاطب ممکن است یک انسان عادی یا کم سواد یا باسواد و یا متخصص ایرانی یا خارجی باشد که تمام این افراد مخاطب تبلیغ هستند، در نتیجه ما باید هم محتوای تبلیغ متناسب با اصناف و اقشار و گروههای مختلف و افراد فرهیخته جهان تولید کنیم و هم روش های تبلیغی متناسب با قشرها و گروههای مختلف را ارائه دهیم و هم مبلغان مناسب برای تبلیغ در عرصههای مختلف داخلی و بینالمللی در حوزه تربیت شوند.
معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزههای علمیه کشور بیان کرد: طرح تحولی حوزه با ۱۰۵ راهکار که بعضی کوتاه مدت و برخی بلند مدت هستند میخواهد ما را به این هدف تبلیغی در کشور و بین الملل برساند.
حجتالاسلام والمسلمین ملانوری افزود: هماهنگی بین نهادهای عالی حوزه برای اجرای طرح تحول تبلیغ صورت گرفته است و از همهی افراد نظر خواهی و درخواست شده است.
وی اظهار کرد: همهی نهادهای عالی حوزوی کمک کنند تا طرح تحولی تبلیغ اجرا بشود و در سال جاری سه تا از راهکارهای این طرح به صورت مشترک توسط سازمان تبلیغات اسلامی، دفتر تبلیغات اسلامی و معاونت تبلیغ حوزههای علمیه در حال اجرا است.
معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزههای علمیه کشور بیان کرد: برای معاونت تبلیغ حوزه، ده طرح کوتاه مدت برای سال ۱۴۰۳ مقرر شده بود که اجرا کند و به لطف خدا برای هر ده طرح، طرحهای عملیاتی طراحی شده است و در مراحل قانونی قرار گرفته و توسط مراجع ذیربط تصویب شده است و تا حدی بودجهی کار هم تامین شده و عملیات این طرحها در سطح کشور شروع شده است.
حجتالاسلام والمسلمین ملانوری گفت: به عنوان نمونه طرح هماهنگی و تعامل شبکهای مبلغان که یک طرح بسیار گسترده است و همهی مبلغان کشور در عرصههای مختلف در یک کانون عظیم تبلیغی قرار میگیرند یا توسعه تبلیغ مجازی که یکی از طرحهای ده گانه برای ۱۴۰۳ است و الان در دستور کار قرار دارد و بیش از ۱۶ مرکز اینترنتی در ۱۶ استان ایجاد شده است و تا آخر سال قریب به اتفاق استانها دارای مرکز تبلیغ مجازی خواهند بود و آنجا با برنامهی خاص محتواها تولید می شود بعد از رصدی که انجام می شود در شبکهی انتشار قرار میگیرد.
وی در پایان گفت: طرح تولید فیلم سینمایی و طرحهای دیگر در دست اقدام است که در ذیل طرح تحول تبلیغی حوزههای علمیه ان شاءالله اجرا خواهند شد.
وی در ادامه با اشاره به تدوین طرح تحول تبلیغ در حوزههای علمیه گفت: نظر خواهی از ۷۰۰ استاد، پژوهشگر و مبلغ موفق و نخبهی تبلیغی در سطح کشور انجام گرفت و ایدههای مختلف گردآوری شد این طرح الان به تمام حوزهها و معاونتها ابلاغ شده است و نگاشت نهادی آن نیز اتفاق افتاده است و ابلاغ شده است.
معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزههای علمیه کشور افزود: طرح تحول تبلیغ حوزههای علمیه در پنج راهکار پژوهشی، آموزشی، تهذیبی، تبلیغی و بین المللی برای تحول در نظامات حوزه به غایت تبلیغ دین دیده شده است.
حجتالاسلام والمسلمین ملانوری ادامه داد: طرح تحول تبلیغ در حوزه به معنای تحول در نظام آموزش، تهذیب، پژوهش و بخش بینالملل حوزه و تبلیغ است که با هدف تحقق مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر این که معارف الهی به گوش و ذهن و قلب مخاطب برسد و در رفتار او متجلی و جزو هویت او بشود، تدوین شده است.
وی ادامه داد: مخاطب ممکن است یک انسان عادی یا کم سواد یا باسواد و یا متخصص ایرانی یا خارجی باشد که تمام این افراد مخاطب تبلیغ هستند، در نتیجه ما باید هم محتوای تبلیغ متناسب با اصناف و اقشار و گروههای مختلف و افراد فرهیخته جهان تولید کنیم و هم روش های تبلیغی متناسب با قشرها و گروههای مختلف را ارائه دهیم و هم مبلغان مناسب برای تبلیغ در عرصههای مختلف داخلی و بینالمللی در حوزه تربیت شوند.
معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزههای علمیه کشور بیان کرد: طرح تحولی حوزه با ۱۰۵ راهکار که بعضی کوتاه مدت و برخی بلند مدت هستند میخواهد ما را به این هدف تبلیغی در کشور و بین الملل برساند.
حجتالاسلام والمسلمین ملانوری افزود: هماهنگی بین نهادهای عالی حوزه برای اجرای طرح تحول تبلیغ صورت گرفته است و از همهی افراد نظر خواهی و درخواست شده است.
وی اظهار کرد: همهی نهادهای عالی حوزوی کمک کنند تا طرح تحولی تبلیغ اجرا بشود و در سال جاری سه تا از راهکارهای این طرح به صورت مشترک توسط سازمان تبلیغات اسلامی، دفتر تبلیغات اسلامی و معاونت تبلیغ حوزههای علمیه در حال اجرا است.
معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزههای علمیه کشور بیان کرد: برای معاونت تبلیغ حوزه، ده طرح کوتاه مدت برای سال ۱۴۰۳ مقرر شده بود که اجرا کند و به لطف خدا برای هر ده طرح، طرحهای عملیاتی طراحی شده است و در مراحل قانونی قرار گرفته و توسط مراجع ذیربط تصویب شده است و تا حدی بودجهی کار هم تامین شده و عملیات این طرحها در سطح کشور شروع شده است.
حجتالاسلام والمسلمین ملانوری گفت: به عنوان نمونه طرح هماهنگی و تعامل شبکهای مبلغان که یک طرح بسیار گسترده است و همهی مبلغان کشور در عرصههای مختلف در یک کانون عظیم تبلیغی قرار میگیرند یا توسعه تبلیغ مجازی که یکی از طرحهای ده گانه برای ۱۴۰۳ است و الان در دستور کار قرار دارد و بیش از ۱۶ مرکز اینترنتی در ۱۶ استان ایجاد شده است و تا آخر سال قریب به اتفاق استانها دارای مرکز تبلیغ مجازی خواهند بود و آنجا با برنامهی خاص محتواها تولید می شود بعد از رصدی که انجام می شود در شبکهی انتشار قرار میگیرد.
وی در پایان گفت: طرح تولید فیلم سینمایی و طرحهای دیگر در دست اقدام است که در ذیل طرح تحول تبلیغی حوزههای علمیه ان شاءالله اجرا خواهند شد.
وی در ادامه با اشاره به تدوین طرح تحول تبلیغ در حوزههای علمیه گفت: نظر خواهی از ۷۰۰ استاد، پژوهشگر و مبلغ موفق و نخبهی تبلیغی در سطح کشور انجام گرفت و ایدههای مختلف گردآوری شد این طرح الان به تمام حوزهها و معاونتها ابلاغ شده است و نگاشت نهادی آن نیز اتفاق افتاده است و ابلاغ شده است.
معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزههای علمیه کشور افزود: طرح تحول تبلیغ حوزههای علمیه در پنج راهکار پژوهشی، آموزشی، تهذیبی، تبلیغی و بین المللی برای تحول در نظامات حوزه به غایت تبلیغ دین دیده شده است.
حجتالاسلام والمسلمین ملانوری ادامه داد: طرح تحول تبلیغ در حوزه به معنای تحول در نظام آموزش، تهذیب، پژوهش و بخش بینالملل حوزه و تبلیغ است که با هدف تحقق مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر این که معارف الهی به گوش و ذهن و قلب مخاطب برسد و در رفتار او متجلی و جزو هویت او بشود، تدوین شده است.
وی ادامه داد: مخاطب ممکن است یک انسان عادی یا کم سواد یا باسواد و یا متخصص ایرانی یا خارجی باشد که تمام این افراد مخاطب تبلیغ هستند، در نتیجه ما باید هم محتوای تبلیغ متناسب با اصناف و اقشار و گروههای مختلف و افراد فرهیخته جهان تولید کنیم و هم روش های تبلیغی متناسب با قشرها و گروههای مختلف را ارائه دهیم و هم مبلغان مناسب برای تبلیغ در عرصههای مختلف داخلی و بینالمللی در حوزه تربیت شوند.
معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزههای علمیه کشور بیان کرد: طرح تحولی حوزه با ۱۰۵ راهکار که بعضی کوتاه مدت و برخی بلند مدت هستند میخواهد ما را به این هدف تبلیغی در کشور و بین الملل برساند.
حجتالاسلام والمسلمین ملانوری افزود: هماهنگی بین نهادهای عالی حوزه برای اجرای طرح تحول تبلیغ صورت گرفته است و از همهی افراد نظر خواهی و درخواست شده است.
وی اظهار کرد: همهی نهادهای عالی حوزوی کمک کنند تا طرح تحولی تبلیغ اجرا بشود و در سال جاری سه تا از راهکارهای این طرح به صورت مشترک توسط سازمان تبلیغات اسلامی، دفتر تبلیغات اسلامی و معاونت تبلیغ حوزههای علمیه در حال اجرا است.
معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزههای علمیه کشور بیان کرد: برای معاونت تبلیغ حوزه، ده طرح کوتاه مدت برای سال ۱۴۰۳ مقرر شده بود که اجرا کند و به لطف خدا برای هر ده طرح، طرحهای عملیاتی طراحی شده است و در مراحل قانونی قرار گرفته و توسط مراجع ذیربط تصویب شده است و تا حدی بودجهی کار هم تامین شده و عملیات این طرحها در سطح کشور شروع شده است.
حجتالاسلام والمسلمین ملانوری گفت: به عنوان نمونه طرح هماهنگی و تعامل شبکهای مبلغان که یک طرح بسیار گسترده است و همهی مبلغان کشور در عرصههای مختلف در یک کانون عظیم تبلیغی قرار میگیرند یا توسعه تبلیغ مجازی که یکی از طرحهای ده گانه برای ۱۴۰۳ است و الان در دستور کار قرار دارد و بیش از ۱۶ مرکز اینترنتی در ۱۶ استان ایجاد شده است و تا آخر سال قریب به اتفاق استانها دارای مرکز تبلیغ مجازی خواهند بود و آنجا با برنامهی خاص محتواها تولید می شود بعد از رصدی که انجام می شود در شبکهی انتشار قرار میگیرد.
وی در پایان گفت: طرح تولید فیلم سینمایی و طرحهای دیگر در دست اقدام است که در ذیل طرح تحول تبلیغی حوزههای علمیه ان شاءالله اجرا خواهند شد.
∎