شناسهٔ خبر: 70560097 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

کتاب مسئله‌شناسی فقهی بازی‌های رایانه‌ای منتشر شد

کتاب مسئله‌شناسی فقهی بازی‌های رایانه‌ای اثر حجت‌الاسلام محمدعلی خادمی کوشا، گامی مهم در جهت شناخت و معرفی مسائل فقهی یکی از پدیده‌های نوین و پرطرفدار دنیای امروز یعنی بازی‌های رایانه‌ای است.

صاحب‌خبر -

کتاب مسئله‌شناسی فقهی بازی‌های رایانه‌ای اثر حجت‌الاسلام محمدعلی خادمی کوشا، گامی مهم در جهت شناخت و معرفی مسائل فقهی یکی از پدیده‌های نوین و پرطرفدار دنیای امروز یعنی بازی‌های رایانه‌ای است.

بر اساس این گزارش، این کتاب با همکاری موسسان و پژوهشگران مرکز دانش بازی های رایانه‌ای و محققان حوزه علمیه (آقایان حجج اسلام عسکر درخشان دوست، وحید ارغوانی فلاح و محمود عبداللهی) و با نظارت دکتر مینایی از موسسان و رئیس هیئت امنای مرکز دانش بازی های رایانه ای به انجام رسیده است.

این کتاب با نگاهی دقیق و با روش تحلیلِ سه بعدی موضوع شناسی به کشف مسائل مختلف ابعاد این پدیده، یعنی اهداف بازی های رایانه ای، ذات بازی‌های رایانه‌ای و آثار مختلف بازی‌های رایانه‌ای پرداخته است و ابعاد و زوایای مختلف هر مسئله را در متنی کوتاه روشن کرده است.

این کتاب یکی از اولین آثار در حوزه فقه اسلامی است که به طور تخصصی به موضوع بازی‌های رایانه‌ای می‌پردازد و حدود ۱۲۰ مسئله فقهی را به پژوهشگران این عرصه معرفی می کند.

این کتاب شامل یک مقدمه و دو بخش است که بخش اول آن به معرفی مسائل فقهی تشکیل دهنده بازی های رایانه ای در چهار فصل: نرم افزار سرگرمی، تعامل کاربر و رایانه، قاعدۀمندی و هدف داخلی در بازی ها و جلوۀهای هنری و داستان پرداخته است.

گفتنی است بخش دوم این کتاب نیز درباره مسائل فقهی اهداف و آثار بازی های رایانه ای بوده که در دو فصل: مسائل فقهی اهداف تولید تا مصرف در بازی‌ها و مسائل فقهی آثار و پیامدهای بازی‌های رایانه‌ای به رشته تحریر درآمده است.

این کتاب به هدف اکتشاف مسائل فقهی بازی‌های رایانه‌ای نگاشته شده و می‌تواند مورد استفاده محققین و پژوهشگران فقهی، طلاب درس خارج و دانش‌پژوهانی که به دنبال نوشتن مقاله و پایان نامه در سطوح و مدارج مختلف هستند، قرار گیرد.

کتاب مسئله‌شناسی فقهی بازی‌های رایانه‌ای اثر حجت‌الاسلام محمدعلی خادمی کوشا، گامی مهم در جهت شناخت و معرفی مسائل فقهی یکی از پدیده‌های نوین و پرطرفدار دنیای امروز یعنی بازی‌های رایانه‌ای است.

بر اساس این گزارش، این کتاب با همکاری موسسان و پژوهشگران مرکز دانش بازی های رایانه‌ای و محققان حوزه علمیه (آقایان حجج اسلام عسکر درخشان دوست، وحید ارغوانی فلاح و محمود عبداللهی) و با نظارت دکتر مینایی از موسسان و رئیس هیئت امنای مرکز دانش بازی های رایانه ای به انجام رسیده است.

این کتاب با نگاهی دقیق و با روش تحلیلِ سه بعدی موضوع شناسی به کشف مسائل مختلف ابعاد این پدیده، یعنی اهداف بازی های رایانه ای، ذات بازی‌های رایانه‌ای و آثار مختلف بازی‌های رایانه‌ای پرداخته است و ابعاد و زوایای مختلف هر مسئله را در متنی کوتاه روشن کرده است.

این کتاب یکی از اولین آثار در حوزه فقه اسلامی است که به طور تخصصی به موضوع بازی‌های رایانه‌ای می‌پردازد و حدود ۱۲۰ مسئله فقهی را به پژوهشگران این عرصه معرفی می کند.

این کتاب شامل یک مقدمه و دو بخش است که بخش اول آن به معرفی مسائل فقهی تشکیل دهنده بازی های رایانه ای در چهار فصل: نرم افزار سرگرمی، تعامل کاربر و رایانه، قاعدۀمندی و هدف داخلی در بازی ها و جلوۀهای هنری و داستان پرداخته است.

گفتنی است بخش دوم این کتاب نیز درباره مسائل فقهی اهداف و آثار بازی های رایانه ای بوده که در دو فصل: مسائل فقهی اهداف تولید تا مصرف در بازی‌ها و مسائل فقهی آثار و پیامدهای بازی‌های رایانه‌ای به رشته تحریر درآمده است.

این کتاب به هدف اکتشاف مسائل فقهی بازی‌های رایانه‌ای نگاشته شده و می‌تواند مورد استفاده محققین و پژوهشگران فقهی، طلاب درس خارج و دانش‌پژوهانی که به دنبال نوشتن مقاله و پایان نامه در سطوح و مدارج مختلف هستند، قرار گیرد.