فرشید قاسمی امروز، ۱۰ دیماه در آئین تجلیل از معلمان و دانشآموزان استان فارسی برگزیده عرصه پژوهش و فناوری، در باشگاه فرهنگیان شیراز، اظهار کرد: فارس استانی است که از سوی وزیر آموزش و پرورش، نمایندگی درس پژوهی برعهدهاش گذاشته شده است لذا دبیرخانه کشوری را در شیراز راهاندازی کردهایم و امیدوارم در مسیر پر فراز و نشیب تعلیم و تربیت همواره راه درست را انتخاب کنیم.
وی در ادامه سخنان خود تغییر را رکن و اساس پیشرفت دانست و گفت: نظام آموزشی باید خود را متناسب با تغییرات رشد دهد، علم پس از گذشت مدتی در چرخه زمان دچار تغییر میشود و این تغییر رمز پیشرفت انسان است.
قاسمی تصریح کرد: پیدا کردن معناها باعث میشود تا به سمت تفکر خلاق پیش برویم و پژوهشگران در فرآیند تحقیق همواره در مسیر پذیرش و یا مقابله بایافتهها هستند.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس عمل فکورانه را یکی از روشهایی دانست که میتوان با تغییرات کنار آمد، سپس اظهار کرد: فرآیند اقدام فکورانه، فرآیندی خطی و یا دوری نیست، بلکه فرایندی مارپیچی است و شامل عقبگرد و بازنگری در تصمیمها و همراه با نوعی فعل و انفعال پیچیده بین اهداف و وسایل، مسئله، دادهها و راهحلهاست.
معاون پژوهش، برنامهریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش فارس نیز در این مراسم اظهار کرد: ناکامی در زندگی موجب میشود تا انسان به بررسی عملکرد خود بپردازد و با رفع موانع زمینه رشد خود را فراهم کند.
علی علوی افزود: فرآیند پژوهش باید در راس فعالیتهای اداری و اجرایی مدارس قرار گیرد تا بتوانیم بر مشکلات فائق آییم.
وی ادامه داد: با انجام پژوهش میتوان شکستها را واکاوی کرد و از بسیاری از آسیبهای اجتماعی پیشگیری کرد.
معاون پژوهش، برنامهریزی، توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت: موضوع پژوهش در اداره مدارس باید نهادینه شود لذا اگر به جای یک هفته پژوهش، سال پژوهشی داشتیم بسیاری از مشکلات حل و فصل میشود.
به گزارش ایسنا، در این مراسم از ۱۱۰ نفر معلم و دانشآموز پژوهنده، داوران، رئیس و معاونین ادارات آموزش و پرورش شهرستانهای؛ فسا، مرودشت، نواحی؛ یک، ۳ و ۴، استهبان، لارستان و کازرون به عنوان برترینهای استان تجلیل شد.
انتهای پیام