شناسهٔ خبر: 70529612 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ثبت روزانه ۱۵۰ تماس و گزارش مردمی با سامانه ۱۲۴ در رشت

به گفته مدیرکل صمت گیلان،‌ در شهرستان رشت، تماس‌ها و گزارش‌های روزانه بین ۶۰ تا ۱۵۰ مورد متغیر است و این شکایات برای بررسی بین اتحادیه‌های مختلف توزیع می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، تیمور پورحیدری مدیرکل صمت گیلان امروز در جلسه‌ای با روسای اتحادیه‌های صنفی پرشکایت رشت اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن به ماه‌های پایانی سال، رسیدگی به شکایات صنفی باید بدون هیچ توقف و سستی تسریع یابد.

وی با اشاره به این که زمان بررسی شکایات نیازمند کار کارشناسی حداکثر 15 روز است، گفت: دیگر شکایات باید در عرض 48 ساعت پاسخ داده شوند و افزایش سرعت در بررسی شکایات، اعتماد عمومی به اصناف را تقویت می‌کند.

مدیرکل صمت گیلان سامانه 124 را مأمنی برای زیان‌دیدگان صنفی دانسته و افزود: این سامانه به صورت شبانه‌روزی با ارائه کد رهگیری، شکایات و نارضایتی‌های صنفی را دریافت و به سرعت بررسی می‌کند و در شهرستان رشت، تماس‌ها و گزارش‌های روزانه بین 60 تا 150 مورد متغیر است و این شکایات برای بررسی بین اتحادیه‌های مختلف توزیع می‌شود.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت گیلان نسبت به طولانی شدن زمان رسیدگی به برخی شکایات در اتحادیه‌های صنفی هشدار داد و تصریح کرد: این مسئله به عنوان تخلف و ترک فعل از سوی کمیسیون نظارت مرکز استان قابل پیگیری است و با توجه به اتصال سامانه سیمبا به اتحادیه‌ها، تأخیر در بررسی شکایات به هیچ وجه پذیرفته نیست.

به گزاشر تسنیم، این نشست با حضور رئیس اتاق اصناف مرکز استان، معاون نظارت و بازرسی اداره کل سمت گیلان، مسئول سامانه 124 و 7 اتحادیه صنفی پرشکایت رشت با هدف تسریع در رسیدگی به شکایات مردمی و نظارت بر فعالیت‌ها و خدمات صنفی برگزار شد.

انتهای پیام/