شناسهٔ خبر: 70486440 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

شناسایی ۴۰۰ معلم و مدیر مدارس غیردولتی کشور برای استقرار مدارس در تراز

معاون وزیر وزارت آموزش و پرورش، گفت: برای استقرار مدارس در تراز، در حال شناسایی و آموزش بیش از ۴۰۰ نفر از موسسان و معلمان و مدیران مدارس هستیم وشاخصه‌های مورد نظر را در این دوره‌ها آموزش می‌دهیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس،احمد محمود زاده در گردهمایی روسای شورای هماهنگی موسسین مدارس و مراکز غیر دولتی سراسر کشور در باشگاه فرهنگیان شیراز معلم را عنصر اصلی تعلیم و تربیت برشمرد و افزود: تحقق اهداف در گروی نقش آفرینی عوامل حاکمیتی و همچنین مشارکت مردم و همه ذی نفعان و موثرین در تعلیم و تربیت است.

محمود زاده تصریح کرد: بخشی از عوامل موثر بر فرآیند تعلیم و تربیت در مدارس غیر دولتی در حال خدمت و اثر گذاری هستند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش، اضافه کرد: با افزایش مسئولیت پذیری در مدارس، تصمیم گیری‌ها باید از پایین به بالا صورت گیرد.

وی خاطر نشان کرد: در این سازمان مولفه‌هایی ازجمله؛ انتخاب برنامه‌های مدارس، بسته‌های آموزشی، پذیرش دانش آموز، جذب معلم، سیاست جذب منابع باید به مدارس واگذار شود و سازمان بر کار‌های آنها نظارت کند.

عضو شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش افزود: الگوی تعیین شهریه مدارس غیر دولتی باید متناسب با آموزش‌های ارایه شده باشد و این موضوع باید به گونه‌ای باشد به هیچ یک از طرفین اجحافی صورت نگیرد.

محمود زاده ادامه داد: با پیگیری‌های انجام شده برای اولین بار در قانون بودجه ۱۴۰۴ کشور بحث تخصیص ردیف بودجه‌ای به صندوق مدارس غیردولتی مطرح شده است.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش، گفت:تلاش داریم بیمه نیروی‌های شاغل در مدارس غیردولتی از بودجه صندوق توسعه مدارس غیر دولتی پرداخت شود.

محمود زاده اذعان کرد: بخشی از آموزش‌ها که در راستای محتوا‌های آموزش و پرورش است، بخشی از فعالیت‌ها نیز در قالب تفویض اختیار‌های و بخشی هم با توانمندسازی معلمان محقق می‌شود.

وی ادامه داد: در هر کجا که تخلفی در مدارس غیر دولتی صورت گیرد برخورد خواهیم کرد و این روند همچنان استمرار خواهد داشت.