شناسهٔ خبر: 70479587 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

گیربکس اتوماتیک جدید رنو با ۱۵ دنده و بدون واحد کلاچ

گیربکس اتوماتیک جدید رنو با نام DB ۴۹ بجای واحد کلاچ، برای مدیریت دنده‌ها به دو موتور الکتریکی مجهز است و ۱۵ ضریب دندهٔ مختلف را ایجاد می‌کند.

صاحب‌خبر -

 به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، شرکت بریتانیایی هورس پاورترین که متعلق به رنو و جیلی است، تولید گیربکس جدیدی را با نام DB ۴۹ آغاز کرده است. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این گیربکس، فقدان واحد کلاچ است، زیرا این سیستم با دو موتور برقی جایگزین شده است که هم وظیفهٔ حرکت دادن خودرو را بر عهده دارند و هم مدیریت دنده‌ها را انجام می‌دهند.

این اولین گیربکسی است که توسط خود شرکت هورس پاورترین طراحی شده و می‌تواند در خودرو‌های الکتریکی، هیبریدی و تمام بنزینی مورداستفاده قرار گیرد. این گیربکس جدید اولین بار روی رنو رافال پلاگین‌هیبریدی نصب خواهد شد.

گیربکس DB ۴۹ به لطف ضرایب مختلف دنده و دو موتور الکتریکی در داخل خود، می‌تواند تا ۱۵ ضریب دندهٔ مختلف تولید کنده و بنابراین، اساساً گیربکسی ۱۵ سرعته خواهد بود. این گیربکس که ۹۹ کیلوگرم وزن دارد، توان تحمل حداکثر ۴۷۰ نیوتن متر گشتاور را خواهد داشت. این گیربکس توسط یک واحد الکترونیکی یکپارچهٔ پیشرفته کنترل می‌شود که در کارخانهٔ Aveiro در اسپانیا به تولید می‌رسد. این سیستم شامل سخت‌افزار و نرم‌افزار‌هایی بهینه‌سازی شده برای کاهش مصرف شارژ باطری و درنتیجه افزایش قابلیت پیمایش الکتریکی است.

مدیرعامل هورس پاورترین در مورد این گیربکس جدید گفته است:آغاز تولید DB ۴۹ چیزی بیش از یک نقطهٔ عطف تکنولوژیک است. این گیربکس نقش استراتژیک هورس پاورترین را در اکوسیستم جهانی حمل‌ونقل بازی می‌کند. DB ۴۹ یک گیربکس هیبریدی است که تکاملی از DB ۳۵ برای استفاده در رنو رافال محسوب می‌شود. این نتیجهٔ نوآوری بی‌وقفه با هدف توسعهٔ راه‌حل‌های نوآورانه برای آیندهٔ پایدارتر و درعین‌حال برآورده کردن نیاز‌های بازار جهانی است.