شناسهٔ خبر: 70478041 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

۶۴۴ مقاله به دبیرخانه همایش ملی رهیافت های نوین درس ملی در ز... -

اقتصاد ایران: ارومیه - دبیر علمی نخستین همایش ملی رهیافت‌های نوین برنامه درسی ملی در زیست بوم جدید گفت: ۶۴۴مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده که ۴۳۳ مقاله توسط داوران پذیرش قرار گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسنی پیش از ظهر پنجشنبه در آئین آغاز به کار نخستین همایش ملی رهیافت‌های نوین برنامه درسی ملی در زیست بوم جدید با همکاری دانشگاه ارومیه و اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی در حال برگزاری است، افزود: ۶۶۴ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده که ۴۳۳ مقاله توسط داوران پذیرش از این تعداد هم ۹ مقاله به‌صورت سخنرانی ارائه خواهد شد.

وی با بیان اینکه این ۹ مقاله در سه پنل تخصصی در سالن آمفی تئاتر پژوهشکده آرتمیا دانشگاه ارومیه برگزار خواهد شد، افزود: سه مقاله ارائه شده در پنل اول شامل برنامه درسی و زیست بوم جدید، فرصت‌ها و تهدیدها، پنل دوم شامل برنامه درسی و فناوری‌های نوین و پنل سوم نیز شامل عناصر برنامه درسی و زیست بوم جدید است.

حسنی ادامه داد: عصر حاضر، به لحاظ تغییرات پیچیده اجتماعی و اقتصادی، بحران‌های محیطی و تحولات فناوری، با چالش‌های شگرفی روبرو است و در این میان زیست‌بوم جدید مفهومی پویاست که به مجموعه‌ای از تغییرات و نوآوری‌ها در زمینه‌های مختلف اشاره دارد و به طور ویژه در پاسخ به چالش‌های جهانی و نیازهای نوین جامعه پدیدار شده است.

وی گفت: در زمینه آموزش و پرورش، «زیست‌بوم جدید» به مفهومی اشاره دارد که در آن محیط آموزشی و یادگیری به دلیل تغییرات فناوری، اجتماعی و فرهنگی به شکل جدیدی سازماندهی می‌شود و در این راستا، برنامه درسی ملی ایران، به منزله نقشه جامع یادگیری با تأکید بر انسجام و یکپارچگی در برنامه‌های درسی، انعطاف‌پذیری و توجه به نیازهای محلی و همچنین تقویت مهارت‌های نرم مانند تفکر انتقادی و حل مسئله زمینه‌ساز تحول همه‌جانبه و عمیق در مفاهیم و محتوای آموزشی است تا بدین ترتیب، شاهد ارتقای کیفیت آموزش و تربیت دانش‌آموزانی توانمند در مواجهه با چالش‌های زندگی مدرن در زیست‌بوم جدید باشیم.

برچسب‌ها: