شناسهٔ خبر: 70477398 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رفیعی:

اختلاف در ادیان الهی ناشی از تحریف است/ همه ادیان الهی در اصول باهم مطابق هستند

استاد حوزه و دانشگاه همه ادیان الهی را در اصول یکسان دانست و اختلافات موجود در ادیان را مربوط به تحریف ادیان الهی خواند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ناصر رفیعی شب گذشته در محفل معارفی حرم بانوی کرامت به تفسیر آیاتی از قران کریم پرداخت و اظهار داشت: در آیه ۱۹ سوره آل‌عمران آمده است که دین در نزد خداوند فقط اسلام است و اگر پیروان ادیان دیگر حاضر به پذیرش اسلام نشدند به‌خاطر لجاجت است چرا که آن‌ها به اسلام آگاهی داشتند.

 وی افزود: این اسلام به معنای اصطلاحی نیست؛ بلکه کلمه اسلام در قرآن به معنای تسلیم است چراکه تمام ادیان الهی معنای تسلیم دارند و تمام ادیان انسان‌ها را به تسلیم‌شدن در برابر فرمان خدا دعوت کرده است.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: دین حضرت ابراهیم علیه‌السلام، دین حضرت موسی علیه‌السلام و دین حضرت عیسی علیه‌السلام، همگی اسلام است و معنای آن یعنی تسلیم‌شدن در برابر اوامر الهی؛ هیچ دین الهی نیست که توحید را قبول نداشته باشد و تمام ادیان الهی به معاد اعتقاد دارند و پیروان خود را به سمت بندگی خدا سوق می‌دهند.

سخنران حرم بانوی کرامت تأکید کرد: احکام صادره پیامبران الهی با هم فرق دارد؛ اما اصول تمام ادیان الهی یکی است و همگی در یک هدف قرار دارند.

وی افزود: اگر کسی در برابر اوامر الهی تسلیم باشد باید دین اسلام و نبی گرامی اسلام را بپذیرد چراکه در کتب دیگر ادیان به این مسئله اشاره و دستور داده شده است؛ بنابراین باید همگی به پیامبر خاتم ایمان بیاورند و دین پیامبر خاتم را بپذیرند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رفیعی یادآور شد: اختلاف بین ادیان الهی از تحریفات آن دین شروع شده است؛ درحالی‌که اصول تمام ادیان الهی یکی است و فقط در احکام با همدیگر متفاوت هستند.

کارشناس مذهبی در ادامه گفت: علت اختلاف اهل کتاب را باید در میان پیروان این ادیان جستجو کرد؛ چراکه به خودشان ظلم کردند و دچار انحراف گشتند درحالی‌که اصول ادیان اهل کتاب یکی است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رفیعی خاطرنشان کرد: تمام ادیان الهی بدون تحریف می‌تواند عنوان اسلام را به خود اختصاص دهد و دین ما نیز به معنای تسلیم است و اگر کسی تسلیم اوامر الهی باشد باید دین نبی خدا و ولایت اهل‌بیت (ع) را بپذیرد و به دین ما ایمان بیاورد.

وی در پایان گفت: کسانی که بر عهد خود در خصوص واقعه غدیر ایستادگی نکردند در حقیقت اسلام را نپذیرفته‌اند چون در برابر اوامر الهی و رسول خدا نافرمانی کرده و تسلیم نشدند.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ناصر رفیعی شب گذشته در محفل معارفی حرم بانوی کرامت به تفسیر آیاتی از قران کریم پرداخت و اظهار داشت: در آیه ۱۹ سوره آل‌عمران آمده است که دین در نزد خداوند فقط اسلام است و اگر پیروان ادیان دیگر حاضر به پذیرش اسلام نشدند به‌خاطر لجاجت است چرا که آن‌ها به اسلام آگاهی داشتند.

سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا

 وی افزود: این اسلام به معنای اصطلاحی نیست؛ بلکه کلمه اسلام در قرآن به معنای تسلیم است چراکه تمام ادیان الهی معنای تسلیم دارند و تمام ادیان انسان‌ها را به تسلیم‌شدن در برابر فرمان خدا دعوت کرده است.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: دین حضرت ابراهیم علیه‌السلام، دین حضرت موسی علیه‌السلام و دین حضرت عیسی علیه‌السلام، همگی اسلام است و معنای آن یعنی تسلیم‌شدن در برابر اوامر الهی؛ هیچ دین الهی نیست که توحید را قبول نداشته باشد و تمام ادیان الهی به معاد اعتقاد دارند و پیروان خود را به سمت بندگی خدا سوق می‌دهند.

سخنران حرم بانوی کرامت تأکید کرد: احکام صادره پیامبران الهی با هم فرق دارد؛ اما اصول تمام ادیان الهی یکی است و همگی در یک هدف قرار دارند.

وی افزود: اگر کسی در برابر اوامر الهی تسلیم باشد باید دین اسلام و نبی گرامی اسلام را بپذیرد چراکه در کتب دیگر ادیان به این مسئله اشاره و دستور داده شده است؛ بنابراین باید همگی به پیامبر خاتم ایمان بیاورند و دین پیامبر خاتم را بپذیرند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رفیعی یادآور شد: اختلاف بین ادیان الهی از تحریفات آن دین شروع شده است؛ درحالی‌که اصول تمام ادیان الهی یکی است و فقط در احکام با همدیگر متفاوت هستند.

کارشناس مذهبی در ادامه گفت: علت اختلاف اهل کتاب را باید در میان پیروان این ادیان جستجو کرد؛ چراکه به خودشان ظلم کردند و دچار انحراف گشتند درحالی‌که اصول ادیان اهل کتاب یکی است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رفیعی خاطرنشان کرد: تمام ادیان الهی بدون تحریف می‌تواند عنوان اسلام را به خود اختصاص دهد و دین ما نیز به معنای تسلیم است و اگر کسی تسلیم اوامر الهی باشد باید دین نبی خدا و ولایت اهل‌بیت (ع) را بپذیرد و به دین ما ایمان بیاورد.

وی در پایان گفت: کسانی که بر عهد خود در خصوص واقعه غدیر ایستادگی نکردند در حقیقت اسلام را نپذیرفته‌اند چون در برابر اوامر الهی و رسول خدا نافرمانی کرده و تسلیم نشدند.