به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،محبی، رئیس پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش، در نخستین همایش ملی "رهیافتهای نوین برنامه درسی ملی در زیست بوم جدید" گفت:هنوز هوش مصنوعی فراگیر نشده، بعضی همکاران از مرگ مدرسه اسم میبرند و دلیل آن را عدم تاثیرگذاری آن میدانند و میگویند هر ساختاری که تاثیرگذاری لازم را نداشته باشد و به اهداف از پیش تعیین شده خود نرسد محکوم به شکست و فناست.
وی افزود:اولین موردی که مدرسه باید در مورد دانش آموزان و فرزندانمان توجه کند، این است که با محتوای جذاب دانش آموزان را برای حضور در مدرسه جذب کند.
رئیس پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش گفت:مهمترین چالشی که ما با آن مواجهیم این است که معلم مرجعیت خود را از دست داده است و دیگر همان نقش خود را در الگوی نظام تعلیم و تربیت نمیتواند ایفا کند.
وی افزود:نقشه راه سند تحول بنیادین را به دو بخش تقسیم کردهایم. سطح ستاد و صف تا به خواستهها و اهداف تعیین شده در این سند برسیم. مدرسه را باید شاداب سازی و محل زندگی دانش آموز تبدیل کنیم تا دانش آموز احساس غریبی نکند.