باشگاه خبرنگاران جوان؛ نفیسه خلیلی - مجید اکبرشاهی، رئیس «مرکز سیمرغ» رسانه ملی درباره تولیدات این مرکز گفت: علیرغم اینکه یکسری از فرمتهای تولید، مخاطبپسند و ارزان است، از آن غفلت شده است؛ مانند سیتکام (کمدی موقعیت) یا تله تئاتر. این فرم تولیدات را هم مخاطب دوست دارد، هم سرعت تولیدش بالاست. ما از این گونهها حمایت میکنیم، تا احیاء بشود. مسلماً وظیفه مرکز سیمرغ به این موارد محدود نمیشود و بخشهای غیر نمایشی هم زیر مجموعه آن تعریف میشود، که میتوان به برنامههای ریلیتی شو، مسابقه، مستند، برنامههای تلویزیونی و ترکیبی و ... اشاره کرد.
اکبرشاهی ادامه داد: مرکز سیمرغ بخش دیگری به نام تولیدات جوان دارد، که تمرکزش بر کشف استعداد، شناسایی و رشد و رساندن تعدادی از نیروهای جوان در عناوین مختلف شغلی به کارهای حرفهای سازمان است، که هم مراحل رشد را طی میکنند، هم آزمون و خطا میکنند و بعد از مقطعی وارد مسیر حرفهای میشوند. تا همین امروز تولیدات خانه تولیدات جوان قابل پخش است.
رئیس «مرکز سیمرغ» رسانه ملی در پاسخ به این سوال که تولید تمام برنامههای ریلیتی شو از سوی مرکز سیمرغ انجام میشود؟ گفت: خیر، شبکهها ماموریت خود را انجام میدهند. ما تولیدات خود را انجام و برای پخش به شبکهها میدهیم.