شناسهٔ خبر: 70458861 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی تاکید کرد:

نقش مهم روابط عمومی‌ها در همراه کردن مردم با نهضت سازگاری با کمبود آب

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی با بیان اینکه رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها می‌توانند به زبان علمی و تخصصی و با فنون مختص خود در انتقال مفاهیم نقش ایفا کنند، گفت: روابط عمومی‌ها یکی از پایه‌های اساسی در بحث سازگاری با کمبود آب و همراه کردن مردم با نهضت ایجاد شده و ایجاد انسجام به شمار می‌آیند تا در شرایطی که منابع آبی در وضعیت بحرانی قرار دارند، پای کار بیاییم.

صاحب‌خبر -

یوسف غفارزاده، روز چهارشنبه در سمینار بحران کم‌آبی و مسئولیت اجتماعی روابط عمومی‌ها که با مشارکت انجمن روابط عمومی و شرکت آب منطقه ای استان برگزار شد، اظهار کرد:  مسئله آب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و موضوعی حیاتی به شمار می آید.

وی با اشاره به وضعیت کم آبی کشور و به تبع آن استان، اظهار کرد: ما امروز، بیش از ظرفیت منابعمان از آب استفاده می‌کنیم و سالیان سال است که این روند ادامه دارد. میانگین جهانی در زمینه استفاده از آب تجدیدپذیر۴۰ درصد بوده و نباید بیش از این باشد. 

وی افزود: میانگین مصرف آب تجدیدپذیر در استان ما ۸۷ درصد و در سایر استان‌ها هم به همین منوال است و با ادامه این روند در دراز مدت با مشکل اساسی مواجه خواهیم شد و بسیاری از مناطق مجبور به تغییر محل سکونت و کوچ خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال شبستر، جزو دشت‌های ممنوعه با اضافه برداشت بوده و سطح آب‌های زیرزمینی در این منطقه هر سال به اندازه ۵۰ سانتی متر افت می‌کند و با روند کنونی در طول ۲۰ سال تمام شده و منابع استراتژیک استان و شهرستان ما با این روند از بین خواهد رفت.

غفارزاده، کسری تجمع آب کشور را ۱۴۰ میلیارد متر مکعب عنوان کرد و گفت: در کشور ما، سالانه پنج میلیارد متر مکعب نیز به این میزان، اضافه می‌شود و راه چاره، برنامه‌ریزی نسبت به منابع آب موجود و سازگاری با کم آبی است. در برنامه پنج ساله هفتم این موضوع جزو شاخص‌ها بوده و وزارت نیرو، جهاد کشاورزی و دستگاه‌های مرتبط باید طی بازه زمانی پنج ساله و ۱۵ میلیارد متر مکعب از مصرف سالیانه خود کم کرده و سهم برش استانی از این محل، تعیین گردد.

وی ادامه داد: چگونگی اجرا و اقبال مردم از این برنامه نیز حائز اهمیت بوده و تمامی بخش‌ها از کشاورزی گرفته تا صنعت و مصارف خانگی باید به سهم خود در این خصوص نقش ایفا کنند. همراهی و برنامه‌ریزی در تمامی بخش‌ها امکانپذیر بوده و اصلی ترین نکته در این مورد، همراهی مردم بوده و اجرای این برنامه‌ها با توجه به چشم انداز سی ساله از نان شب واجب‌تر است.

در  این سمینار بحث سازگاری با کم آبی تبیین شده و به منتسبت هفته زن از بانوان مسئول روابط عمومی ها در استان قدردانی شد.

روابط عمومی‌ها یکی از پایه‌های اساسی در همراه کردن مردم با نهضت سازگاری با کمبود آب هستند

روابط عمومی‌ها یکی از پایه‌های اساسی در همراه کردن مردم با نهضت سازگاری با کمبود آب هستند

انتهای پیام