شناسهٔ خبر: 70457391 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در دومین همایش ملی درس پژوهشی و درس‌کاوی در شیراز تاکید کرد:

بهبود کیفیت تدریس و ارتقای فضای فیزیکی، ۲ خواسته رئیس جمهور در آموزش و پرورش است

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: رئیس جمهور توجه و تاکید ویژه ای بر آموزش و پرورش دارد و در این زمینه ۲ مساله مشخص بهبود کیفیت تدریس و ارتقای فضای فیزیکی آموزشی را مطالبه و پیگیری می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محمود امانی طهرانی، در دومین همایش ملی درس پژوهشی ودرس‌کاوی در شیراز، اظهار کرد:دکتر پزشکیان به آموزش و پرورش توجه دارد و او مشخصا بر ۲ موضوع حل مشکل فضای آموزشی و بهبود کیفیت تدریس دست گذاشته است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش افزود: به پیشنهاد رئیس جمهور، فضای تدریس در کلاس‌ها باید منجر به یادگیری فعال دانش‌آموزان شود به گونه‌ای که بچه ها در کلاس تیم شوند و مشارکت فعالانه در روند تدریس و یادگیری داشته باشند.

امانی طهرانی عنوان کرد: رئیس جمهور در تحقق این هدف نیز به طور مشخص بر روش تدریس، چینش فیزیکی کلاس و استفاده از فناوری تاکید کرد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش اظهار کرد: معلمان باید برای همان شرایطی که در کلاس درس با آن روبرو هستند، ایده داشته باشند؛ برخی کلاس ها بسیار شلوغ هستند، برخی چند پایه است و برخی کاملا برخوردار به شمار می‌روند.

او اظهار کرد: به دنبال الگوی مناسب نیستیم بلکه به دنبال نمونه های مناسب هستیم و باید تنوع ها را به رسمیت بشناسیم.

امانی طهرانی با اشاره به اهمیت درس کاوی و درس پژوهی در بهبود کیفیت تدریس و فضای کلاسی گفت: کار ما در درس پژوهی احیای کلاس درس است و در این مسیر طراحی، اجرا و تغییر اتفاق میافتد تا نمونه ها و دانشی جدید خلق شود.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش اظهار کرد: برای بهبود فضای کلاس، راهی جز درس کاوی و درس پژوهی نداریم؛ باید وارد عرصه واقعی کلاس‌های درس شد تا کلاس با ما سخن بگوید؛ این یک مسیر تضمین شده برای توسعه حرفه ای است که امتحان خود را برای بهبود فضای تدریس پس داده است.

وی افزود: دانش آموزان کلاس باید اشتیاق یادگیری و لذت کشف را بچشند و همه اینها منوط به این است که سناریوهای خوبی برای کلاس نوشته و ظرفیت‌های آنها به کار گرفته شود.