به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان- خبرگزاری بسیج از کردستان، کارآفرینی سفری پر از چالش و هیجان است که در آن هر روز فرصتی برای خلق چیزی جدید و متفاوت وجود دارد. این مسیر، جایی است که ایدهها به واقعیت تبدیل میشوند و رویاها به دستاوردهای ملموس میرسند.
کارآفرینان با شجاعت از حاشیه امن خود خارج میشوند و با ریسکپذیری و خلاقیت، دنیای اطراف خود را تغییر میدهند. آنها نهتنها به دنبال سود مالی هستند، بلکه به تأثیر مثبت بر جامعه و ایجاد فرصتهای شغلی برای دیگران نیز اهمیت میدهند. در دنیای کارآفرینی، هر شکست یک درس ارزشمند است و هر موفقیت، نشانهای از تلاش و پشتکار است. اینجا جایی است که میتوانید با عشق و اراده، آیندهای روشن بسازید!
در مصاحبه با مریم بافکار، مدیرعامل شرکتتعاونی بانوان روژدا زریبار، آشنا میشویم. مریم با تخصص در مدیریت بازرگانی و تجربه چهارساله در زمینه تولید پوشاک، به بررسی چالشها و موفقیتهای کارآفرینی خود میپردازد و از اهمیت کار تیمی و نیروی انسانی ماهر در موفقیت کسبوکار سخن میگوید و به نقش شبکههای اجتماعی در بازاریابی و فروش اشاره میکند. همچنین، مریم به توانمندیهای زنان در کارآفرینی و برنامههای آینده شرکت خود اشاره میکند، این مصاحبه نگاهی الهامبخش به دنیای کارآفرینی و تلاشهای زنان در این حوزه دارد.
لطفاً خودتان را معرفی کنید و بگویید چه فعالیتهایی را انجام میدهید؟
من مریم بافکار، مدیرعامل شرکتتعاونی بانوان روژدا زریبار و کارشناس مدیریت بازرگانی هستم و به مدت ۴ سال است که در زمینه تولید انواع لباس فعالیت داریم. باتوجهبه نیاز بازار، ما وارد حیطه پوشاک شدیم و با همکاری همسرم و دوستانم که در رشتههای طراحی و دوخت و صنایعدستی تخصص دارند، بهصورت تعاونی مشغول به فعالیت شدیم و هدف ما آموزش و توانمندسازی و ایجاد اشتغال برای ۳۵ نفر از بانوان است.
بفرمایید بگویید که چه چالشهایی در مسیر کارآفرینی با آنها مواجه شدید؟
بله، چالشهای تولید بسیار زیاد است از تأمین مواد اولیه مرغوب و باکیفیت تا خرید تجهیزات بهروز و تولید محصولاتی با استاندارد بالا و توزیع آنها در بازارهای هدف، همه اینها چالشهایی هستند که با آنها روبهرو هستیم. خوشبختانه با دسترسی به بازار شهرهای بزرگ، تا حدی توانستهایم موانع را از سر راه برداریم.
به نظر شما چه ویژگیهایی برای یک مدیر موفق در زمینه کارآفرینی لازم است؟
مدیریت در حیطه کارآفرینی نیاز به توانایی بالایی دارد. به نظر من، موفقیت یک مدیر ۹۰ درصد به کارکنان مجموعه بستگی دارد نیروی انسانی ماهر، سرمایه گرانبهای مجموعه ماست و من به کار تیمی اعتقاد دارم تا بتوانم از توانمندیهای یک مجموعه برای خلق ایدههای بهروز استفاده کنم.
چطور ایده کار را مطرح کردید و چه بازخوردی از آن دریافت کردید؟
ایده کار را با دوستانم مطرح کردیم و بهصورت حضوری با چند خانم که در زمینه طراحی و دوخت فعالیت داشتند، ملاقات کردیم. با ارائه پلن کاری و نیاز شهرمان، استقبال خوبی شد و همکاری بینظیر آنها من را تشویق به ادامه راه نمود.
باتوجهبه پیشرفتهای دیجیتال، آیا شما از شبکههای اجتماعی برای بازاریابی استفاده میکنید؟
بله، امروزه کسبوکارها به سمت دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی شبکهای درحالتوسعه هستند. شبکههای اجتماعی نقش بسزایی در فروش دارند و شما میتوانید محصولات خود را به تمام دنیا ارائه دهید. این یک فرصت مناسب برای افرادی است که جویای شغل هستند.
بهعنوان یک کارآفرین، چه توصیهای برای کسانی که میخواهند وارد این حوزه شوند، دارید؟
هر کسبوکاری در ابتدا چالشهای خاص خودش را دارد و بارها موانعی سر راه قرار میگیرد که نیاز به صبر و استقامت دارد. مسیر کارآفرینی پر از چالش است و باید آن را مانند یک نردبان تصور کنید که پلهپله باید بالا بروید. ما در سال اول خیلی از تجربیاتی که الان داریم را نداشتیم و قطعاً هر تجربهای هزینهای دارد. ما شکست هم خوردیم، اما کنار نکشیدیم؛ چون به هدفمان ایمان داشتیم. عشق به کارمان ما را به اینجا رسانده است.
به نظر شما، چه ویژگیهایی در خانمها وجود دارد که میتواند به موفقیت در کارآفرینی کمک کند؟
خانمها بهخوبی میتوانند بهصورت مجموعهای کار کنند. حس مسئولیتپذیری که دارند، یک امتیاز مثبت است که آنها را قادر میسازد کارهای بزرگ را انجام دهند. امروزه بسیاری از خانمها بهصورت مجازی کسبوکارهای موفقی را اداره میکنند و جامعه نیاز به زنهای آگاه و توانمندی دارد که کارهای دستی و تولیدی را باسلیقه خاص خود پیش ببرند.
آیا برنامههای جدیدی برای آینده دارید؟
بله، ما در حال حاضر شعبه جدیدی را در یکی از روستاهای مرزی ایجاد کردهایم که انشاءالله بهزودی افتتاح میشود. همچنین، از برند جدیدی رونمایی خواهیم کرد که محصولات با کیفیتی را ارائه خواهد داد.
انتهای خبر/
به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان- خبرگزاری بسیج از کردستان، کارآفرینی سفری پر از چالش و هیجان است که در آن هر روز فرصتی برای خلق چیزی جدید و متفاوت وجود دارد. این مسیر، جایی است که ایدهها به واقعیت تبدیل میشوند و رویاها به دستاوردهای ملموس میرسند.
کارآفرینان با شجاعت از حاشیه امن خود خارج میشوند و با ریسکپذیری و خلاقیت، دنیای اطراف خود را تغییر میدهند. آنها نهتنها به دنبال سود مالی هستند، بلکه به تأثیر مثبت بر جامعه و ایجاد فرصتهای شغلی برای دیگران نیز اهمیت میدهند. در دنیای کارآفرینی، هر شکست یک درس ارزشمند است و هر موفقیت، نشانهای از تلاش و پشتکار است. اینجا جایی است که میتوانید با عشق و اراده، آیندهای روشن بسازید!
در مصاحبه با مریم بافکار، مدیرعامل شرکتتعاونی بانوان روژدا زریبار، آشنا میشویم. مریم با تخصص در مدیریت بازرگانی و تجربه چهارساله در زمینه تولید پوشاک، به بررسی چالشها و موفقیتهای کارآفرینی خود میپردازد و از اهمیت کار تیمی و نیروی انسانی ماهر در موفقیت کسبوکار سخن میگوید و به نقش شبکههای اجتماعی در بازاریابی و فروش اشاره میکند. همچنین، مریم به توانمندیهای زنان در کارآفرینی و برنامههای آینده شرکت خود اشاره میکند، این مصاحبه نگاهی الهامبخش به دنیای کارآفرینی و تلاشهای زنان در این حوزه دارد.
لطفاً خودتان را معرفی کنید و بگویید چه فعالیتهایی را انجام میدهید؟
من مریم بافکار، مدیرعامل شرکتتعاونی بانوان روژدا زریبار و کارشناس مدیریت بازرگانی هستم و به مدت ۴ سال است که در زمینه تولید انواع لباس فعالیت داریم. باتوجهبه نیاز بازار، ما وارد حیطه پوشاک شدیم و با همکاری همسرم و دوستانم که در رشتههای طراحی و دوخت و صنایعدستی تخصص دارند، بهصورت تعاونی مشغول به فعالیت شدیم و هدف ما آموزش و توانمندسازی و ایجاد اشتغال برای ۳۵ نفر از بانوان است.
بفرمایید بگویید که چه چالشهایی در مسیر کارآفرینی با آنها مواجه شدید؟
بله، چالشهای تولید بسیار زیاد است از تأمین مواد اولیه مرغوب و باکیفیت تا خرید تجهیزات بهروز و تولید محصولاتی با استاندارد بالا و توزیع آنها در بازارهای هدف، همه اینها چالشهایی هستند که با آنها روبهرو هستیم. خوشبختانه با دسترسی به بازار شهرهای بزرگ، تا حدی توانستهایم موانع را از سر راه برداریم.
به نظر شما چه ویژگیهایی برای یک مدیر موفق در زمینه کارآفرینی لازم است؟
مدیریت در حیطه کارآفرینی نیاز به توانایی بالایی دارد. به نظر من، موفقیت یک مدیر ۹۰ درصد به کارکنان مجموعه بستگی دارد نیروی انسانی ماهر، سرمایه گرانبهای مجموعه ماست و من به کار تیمی اعتقاد دارم تا بتوانم از توانمندیهای یک مجموعه برای خلق ایدههای بهروز استفاده کنم.
چطور ایده کار را مطرح کردید و چه بازخوردی از آن دریافت کردید؟
ایده کار را با دوستانم مطرح کردیم و بهصورت حضوری با چند خانم که در زمینه طراحی و دوخت فعالیت داشتند، ملاقات کردیم. با ارائه پلن کاری و نیاز شهرمان، استقبال خوبی شد و همکاری بینظیر آنها من را تشویق به ادامه راه نمود.
باتوجهبه پیشرفتهای دیجیتال، آیا شما از شبکههای اجتماعی برای بازاریابی استفاده میکنید؟
بله، امروزه کسبوکارها به سمت دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی شبکهای درحالتوسعه هستند. شبکههای اجتماعی نقش بسزایی در فروش دارند و شما میتوانید محصولات خود را به تمام دنیا ارائه دهید. این یک فرصت مناسب برای افرادی است که جویای شغل هستند.
بهعنوان یک کارآفرین، چه توصیهای برای کسانی که میخواهند وارد این حوزه شوند، دارید؟
هر کسبوکاری در ابتدا چالشهای خاص خودش را دارد و بارها موانعی سر راه قرار میگیرد که نیاز به صبر و استقامت دارد. مسیر کارآفرینی پر از چالش است و باید آن را مانند یک نردبان تصور کنید که پلهپله باید بالا بروید. ما در سال اول خیلی از تجربیاتی که الان داریم را نداشتیم و قطعاً هر تجربهای هزینهای دارد. ما شکست هم خوردیم، اما کنار نکشیدیم؛ چون به هدفمان ایمان داشتیم. عشق به کارمان ما را به اینجا رسانده است.
به نظر شما، چه ویژگیهایی در خانمها وجود دارد که میتواند به موفقیت در کارآفرینی کمک کند؟
خانمها بهخوبی میتوانند بهصورت مجموعهای کار کنند. حس مسئولیتپذیری که دارند، یک امتیاز مثبت است که آنها را قادر میسازد کارهای بزرگ را انجام دهند. امروزه بسیاری از خانمها بهصورت مجازی کسبوکارهای موفقی را اداره میکنند و جامعه نیاز به زنهای آگاه و توانمندی دارد که کارهای دستی و تولیدی را باسلیقه خاص خود پیش ببرند.
آیا برنامههای جدیدی برای آینده دارید؟
بله، ما در حال حاضر شعبه جدیدی را در یکی از روستاهای مرزی ایجاد کردهایم که انشاءالله بهزودی افتتاح میشود. همچنین، از برند جدیدی رونمایی خواهیم کرد که محصولات با کیفیتی را ارائه خواهد داد.
انتهای خبر/