شناسهٔ خبر: 7044512 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: رویکرد | لینک خبر

ایوبی در جمع خبرنگاران:

بین ما و مجلس یک فضای تفاهم دوطرفه است/ دلیلی برای اکران نشدن« رستاخیز» وجود ندارد

بین ما و مجلس یک فضای تفاهم دوطرفه است / خبرگزاری تسنیم

حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی در خصوص اکران فیلم‌های حاشیه‌ساز اخیر گفت: ما می‌خواهیم فیلمی که اکران می‌شود در شرایط بدون حاشیه نمایش داده شود و آنچه که در حال حاضر در مجلس می‌بینیم فضای تفاهم دوطرفه است.

صاحب‌خبر -
بین ما و مجلس یک فضای تفاهم دوطرفه است/ دلیلی برای اکران نشدن« رستاخیز» وجود ندارد
به گزارش گروه فرهنگ رویکرد، صبح امروز حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی در حاشیه مراسم رونمایی از مجموعه مستند آیین‌های عاشورایی در مؤسسه رسانه‌های تصویری در جمع خبرنگاران درباره استیضاح اخیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: موارد متعددی در ذهن اعضای کمیسیون اصل ۹۰ وجود دارد و سؤال حق مجلس است و ما و وزیر ارشاد نیز موظف به پاسخگویی هستیم.

وی افزود: در حال حاضر فضای گفت‌وگو و تعامل از سوی ما با مجلس وجود دارد.آقای وزیر و تیم ما ثابت کردند که اگر فیلمی بخواهد اکران شود باید با حداقل حاشیه صورت بگیرد و آرامش در سینما برای همه ما اصل است.

ایوبی در خصوص اکران فیلم‌های حاشیه‌ساز اخیر گفت: ما می‌خواهیم فیلمی که اکران می‌شود در شرایط بدون حاشیه نمایش داده شود و آنچه که در حال حاضر در مجلس می‌بینیم فضای تفاهم دوطرفه است.الان هم عازم مجلس برای گفتگو هستم.

ایوبی در بخش دیگری از صحبتهایش به مجموعه مستند آیین‌های عاشورایی اشاره کرد و گفت: مطمئنم با مجموعه مستند آیین های عاشورایی بسیاری از پیامهای عاشورا به دنیا منتقل می شود. بسیاری در دنیا تشنه این پیامها هستند و ما نیز می توانیم به این حرکت کمک کنیم. مستند سازان برجسته کشور، آیین های عاشورا را به تصویر کشیدند که همه‌ی آن در یک بسته رونمایی شد.

وی ادامه داد: همچنان معتقدم در عرصه سینمای بلند و داستانی نیازمند کارهای فاخر و باشکوه هستیم تا حقیقت و واقعیت عاشورا را مطرح کنیم. باید بدانیم این کارها دشوار است چون عرصه مهمی است که تمام مردم نسبت به آن حس عجیبی دارند سینمای ایران وظیفه خود را تا اندازه ای انجام داده است ولی کار نکرده بسیزا است ولی ما تلاش می کنیم از ظرفیت سینما برای رساندن پیام عاشورا استفاده ببریم.

وی با اشاره به عرضه این مجموع مستند گفت: همه ایرانیان خارج کشور خودشان را مقید می دانند که در دهه محرم ارادتشان را به امام حسین نشان دهند و برای همه ایرانیان این مراسم عاشورایی یک افتخار و سربلندی است و این بسته مستند می تواند به شناخت فرهنگ عاشورایی در فراتر از مرزهای ایران کمک کند.

وی ادامه داد: فیلم های دینی، دفاع مقدس، عاشورایی جزو اولویت اول فیلمسازی ما هستند. و اگر طرحها و پروژه هایی با این مضامین به دست ما برسند حتما حمایت می کنیم.

ایوبی در مورد اکران «رستاخیز» هم گفت: ما همه کارهایی که برای رفع سوءتفاهم از «رستاخیز» ممکن بود را انجام دادیم و دلیلی برای اکران نشدنش وجود ندارد و صاحبان فیلم برای اکران آن برنامه‌های دیگری دارند.

نظر شما